عضویت    ورود
ورود به سایت
» » زلزله در گلستان خسارتی درپی نداشته است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

زلزله در گلستان خسارتی درپی نداشته است

زلزله  در گلستان خسارتی درپی نداشته است

مدير كل مديريت بحران استان گلستان گفت: تاکنون بر اساس گزارش‎های دریافتی، زلزله دیشب در گلستان  خسارتی در پی نداشه است.

صادق‎علی مقدم در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اين زلزله به مقياس 4.1 ريشتر درجه مقياس امواج درونی زمین  و راس ساعت 21:36 دقيقه دیشب در  منطقه انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا رخ داده است.

وي اضافه كرد: اين زلزله در عمق 15 کیلومتري و طول  جغرافيايي ۵۴.۴85  و عرض جغرافيايي ۳۷.248 روی داده است.

 در ماه گذشته چند زلزله در گلستان به ثبت رسیده است

مقدم با اشاره به دريافت گزارش از فرمانداري‌هاي استان به وي‍ژه فرمانداري‌هاي آق قلا، علي آباد كتول و گرگان تصريح كرد: گزارش هاي دريافتي حاكي است كه با توجه به شدت اين زلزله، خسارتي به اين مناطق وارد نشده است.

وي با تاكيد بر آمادگي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان براي مواجهه با حوادث احتمالي افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهي زلزله‌هايي با مقياس ريشترهاي متفاوت را تجربه مي‌كند.

 دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان خاطرنشان كرد: مركز اكثر اين زلزله‌ها منطقه انبار الوم از توابع شهرستان آق‌قلا است و  چندی قبل نیز چند زمین لرزه در این منطقه روی داده است.

مقدم تصریح کرد: این وضعیت وقوع زلزله متعدد چندان خوشایند نیست و باید نسبت به وقوع زلزله در گلستان بیش از پیش نگران باشیم.

به گفته وی: باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه کنیم.

 

زلزله  در گلستان خسارتی درپی نداشته است

 

وقوع زلزله در گلستان را باید جدی گرفت

مقدم یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و قرار گرفتن بخش‌های بسیاری از استان بر نوار زلزله، به سناریوی زلزله در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران توجه جدی شده است.

 مقدم ادامه داد: با تمام کارهایی که انجام گرفته هنوز نیازمند توجه جدی تری به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به موضوع زلزله و دیگر بلایای طبیعی هستیم.

به گفته وي، در سال‌های اخیر، توجه به مقاوم‌سازی سازه‎های مسکونی، ترویج فرهنگ بیمه به ویژه بیمه بیش از 90 درصد اماکن تجاری و مسکونی شهرهای استان، آموزش‌های همگانی در قالب کارگاه‌های آموزشی و اقدامات رسانه‌ای در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

استان گلستان، با جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 800 هزار نفر در شمال شرقي كشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل این استان را تهديد مي‌كند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1354
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 181

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 123
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:534
بازدید سال:5891
بازدید کل:8780416