عضویت    ورود
ورود به سایت
» » برخورد با دستگاه‎های متخلف در امر ساخت وساز غیرمجاز

مدیر کل دفتر شهری استانداری گلستان خواستار شد:

برخورد با دستگاه‎های متخلف در امر ساخت وساز غیرمجاز

برخورد با دستگاه‎های متخلف در امر ساخت وساز غیرمجاز

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از دستگاه قضایی استان انتظار می‎رود در کنار برخورد قانونی با ساخت وسازهای غیرمجاز با دستگاه‎های متخلف در این موضوع نیز برخورد کند.

  عبدالرضا چراغعلی امروز صبح در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در محل سالن اجتماعات استاندای گلستان اظهار کرد: از جمله این تخلفات، ققدان نظارت کافی و دادن انشعاب غیرمجاز توسط دستگاه‎های خدمات‎رسانی است.

وی ادامه داد: هم اکنون پرونده اعطای انشعاب غیرمجاز توسط یک دستگاه اجرایی در شورای حل اختلاف استان طرح شده است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: نظارت شهرداری‎های استان نیز در برخورد با ساخت‎وساز غیرمجاز باید پررنگ‎تر شود و در این مسیر نظام مهندسی ساختمان نیز می‎تواند همراه خوبی برای این دستگاه در این مسیر باشد.

* اعطای مجوز قانونی برای ساخت وسازدر مناطق پرخطر

 وی با اشاره به انواع تخلفات ساخت‎ وساز غیرمجاز در استان اذعان کرد: ساخت وساز غیرمجاز در مناطق پر خطر به دو دسته تقسیم می‎شوند ساخت و ‎سازهایی که به طور کلی غیرمجاز هستند و دوم ساخت وسازهایی که از مراجع قانونی مجوز دارند.

این مسئول گلستانی متذکر شد: از جمله ساخت‎ وساز نوع دوم، می‎توان به منطقه هزارپیچ اشاره کرد که در آن بسیاری از ساخت‎وسازها مجوز قانونی دارند اما همه ما می‎دانیم که این محدوده جزء مناطق پرخطر استان محسوب می‎شود.  

چراغعلی یادآور شد: به نظر می‎رسد تمرکز و نگاه ویژه به مناطق خاصی همچون زیارت، موجب غفلت توجه به ساخت وساز دیگر مناطق استان شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر مناطق پرخطر استان می‎توان به حوالی میدان باهنر گرگان اشاره کرد که در اطراف آن ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می‎افتد که از هم اکنون باید با آن برخورد جدی و قانونی به عمل آورد. 

*ثبت بیش از 2 هزار مورد ساخت وساز غیرمجاز در گلستان

چراغعلی با اشاره به تعداد ساخت وساز غیرمجاز در استان اضافه کرد: تاکنون دو هزار و 50 مورد ساخت وساز غیرمجاز ثبت شده در گلستان وجود دارد که نیازمند برخورد قانونی است.

وی ادامه داد: تداوم رفتار مناسب و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان این عرصه انتظار همه شهروندان گلستانی است تا دغدغه‎های استان در این بخش کاهش یابد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به افزایش حاشیه‎نشینی در شهر گرگان ودیگر شهرهای گلستان خاطرنشان کرد: نکته جالب آن است که این اتفاق در بهترین نقاط شهری رخ می‎دهد و ظرفیت گردشگری استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

*خالی ماندن اماکن مسکونی مهرو افزایش حاشیهنشینی در شهرهای گلستان

چراغعلی یادآور شد: در حالی که بخش قابل توجهی از انرژی و سرمایه کشور صرف مسکن مهر شده اما این اماکن خالی مانده‎اند و علت آن این است وقتی که کسانی می‎توانند با مبلغی ارزانتر در حاشیه شهرها مسکن تهیه کنند، مایل به حضور در این اماکن مسکونی نیستند.

وی با تاکید بر وجود امکانات مناسب در شهرداری‎ دیگر کشورها برای برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در حاشیه شهرها بیان کرد: این امکانات باید برای شهرداری‎های استان مهیا شود، در عین حال رفتار این بخش باید در برخورد با متخلفان قاطع و یکسان باشد و از دوگانگی در رفتار قانونی پرهیز شود.

*تاکید بر افزایش جرایم ساخت وساز غیرمجاز

چراغعلی ادامه داد: جرایم تخلف ساخت و ساز در برخی شهرهای استان بازدارنده نیست و باید این جرایم افزایش یابد تا اینکه تخلف به صرفه افراد نباشد.

وی با تاکید بر برخورد نرم‎افزاری با ساخت وسازهای غیرمجاز تاکید کرد: علاوه بر این نوع برخورد، امیدوارم شهروندان نیز بدانند که چنانچه خانه خریداری شده آنان مثلا 300 هزار تومان پایین‎تر از قیمت دیگر واحدهای مسکونی است این می‎تواند بدان معنا باشد که در منطقه پرخطر ساخته شده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1527
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 173

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:62
بازدید سال:5419
بازدید کل:8779944