عضویت    ورود
ورود به سایت
» » خشکسالی ضریب احتمال آتش‎سوزی جنگل‎های گلستان را افزایش داده است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

خشکسالی ضریب احتمال آتش‎سوزی جنگل‎های گلستان را افزایش داده است

خشکسالی ضریب احتمال آتش‎سوزی جنگل‎های گلستان را افزایش داده است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خشکسالی و کاهش رطوبت، احتمال حریق را در جنگل‎های استان به ویژه در منطقه شرق تشدید کرده است.

صادق‎علی مقدم امروز در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیرت بحران استان گلستان اظهار داشت: علاوه بر نقش وضعیت جوی درآتش‎سوزی‎های اخیر، نباید ازعامل انسانی در ایجاد چنین وضعیتی غفلت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز فصل گرما و تداوم افزایش دما، ایجاب می‎کند دستگاه‎های متولی با تدابیر ویژه‎ای برای پیشگیری و مقابله با شرایط بحرانی در عرصه منابع طبیعی و جنگل‎های استان برنامه‎ریزی کنند.

آموزش و فرهنگ‎سازی مهمترین ابزار برای مقابله با اشتباهات انسانی در حوادث طبیعی

مقدم با تاکید بر داشتن برنامه در این حوزه ادامه داد: این برنامه می‎تواند شامل آموزش و فرهنگ‎‎سازی برای عموم مردم از طریق رسانه‎ها و نصب علایم هشدار دهنده و آموزشی در مسیرهای پرخطر باشد.

وی یادآور شد: بهره‎مندی از توان مردمی نیز از جمله ‎راهکارهایی است که می‎تواند در این سناریو برای برنامه پیشگیری و شرایط مقابله با حریق پیش بینی شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حادثه حریق دیروز درعرصه پارک ملی گلستان و تقدیر از تلاش‎های انجام گرفته اذعان داشت: با واکنش واقدام به موقع محیط زیست استان به عنوان متولی پارک ملی گلستان، آتش‎سوزی در این منطقه مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

مقدم اضافه کرد: از ظهر دیروز با بسیج و گسیل نیروهای ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان به منطقه، حریقی که از پیچ سلیمان کش در محدوده پارک ملی گلستان شروع شده بود، در اوخر دیشب به طور کامل مهار شد.

افزایش گرما جنگل‎های گلستان را آسیب‎پذیر ساخته است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دمای بالا و باد گرمی که اکنون در استان جریان دارد، از ادارات کل حفاظت محیط ‎زیست و منابع طبیعی استان خواسته شد، تا مناطق مستعد آتش‎سوزی در عرصه‎های منابع طبیعی را مد نظر قرار داده و آن را دائم رصد کنند.

 مقدم با تاکید بر وظایف قانونی مدیریت بحران در حوادث طبیعی متذکر شد: وظیفه حفظ و حراست مدیریت عرصه‎های طبیعی بر عهده دستگاه‎های متولی است و در صورت بروز چنین حوادثی، این دستگاه‎ها از تمامی توان خود از جمله تجهیزات و قابلیت انسانی برای مدیریت حادثه استفاده می‎کند.

 وی افزود: در صورتی که ابعاد حادثه از جمله آتش سوزی از حد متعارف بگذرد ومدیریت حادثه از توان  دستگاه متولی خارج شود، رئیس آن دستگاه می‎بایست، ضمن ارزیابی حادثه، امکانات مورد نیاز خود را به فرمانداری شهرستان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران منطقه اعلام کند تا بر حسب ضرورت این امکانات از طریق شهرستان یا استان تامین شود.

مقدم در پایان از رسانه‎ها و دستگاه‎های متولی خواست تا با  دغدغه بیشتری موضوع آموزش عمومی را در زمینه مسئولیت جامعه نسبت به محیط ریست و منابع طبیعی یادآورشوند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1078
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 68

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:581
بازدید سال:5938
بازدید کل:8780463