عضویت    ورود
ورود به سایت
» » احتمال شعله ور شدن آتش در جنگل گلستان وجود دارد


احتمال شعله ور شدن آتش در جنگل گلستان وجود دارد

احتمال شعله ور شدن آتش در جنگل گلستان وجود دارد

"حسن خسرویˈ صبح امروز در گفت و گویی خبری افزود: با تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی آتش سوزی پارک ملی گلستان ساعت 17 و 30 دقیقه روز دوشنبه مهار شد.

 

وی گفت: از آنجا که پس از خاموش شدن هر آتش، چوب های نیم سوز در محیط جنگل باقی می مانند، ممکن است آتش بار دیگر شعله ور شود و به همین خاطر نیروهای محیط زیست برای مقابله با آن در عرصه های جنگلی در حال آماده باش هستند.

 

خسروی در مورد خسارت ناشی از آتش سوزی اخیر در پارک ملی گلستان اظهار کرد: تا ظهر روز دوشنبه حدود 200 هکتار دچار حریق شد اما محاسبه دقیق خسارات وارد نیازمند برسی کارشناسان محیط زیست است.

 

فرماندار گالیکش دلیل افزایش خسارت وارده و طولانی شدن زمان مهار آتش را، وقوع حریق در ارتفاعات و قله ها عنوان کرد و گفت: در این شرایط امکان استفاده از خودرو و تراکتور برای خاموش کردن آتش وجود نداشت.

 

پارک ملی گلستان از عصر روز یکشنبه 19 مرداد برای ششمین بار در دو ماه اخیر طعمه آتش شد و این بار آتش سوزی در مناطق ˈلهندرˈ، مرغزار ˈالنگˈ، ˈپودنلی آقسوˈ و ˈدیوار کجیˈ روی داد.

 

کارشناسان محیط زیست عامل انسانی و به ویژه شکارچیان غیرمجاز را علت اصلی وقوع این آتش سوزی ها در محدوده پارک ملی گلستان می دانند.

 

پارک ملی گلستان با 91 هزار هکتار مساحت یکی از ذخیره گاه های ژنتیکی گیاهی و جانوری ایران است که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اداره می شود.

 

این پارک شامل دره‏ها و چشم اندازهای متنوع، منابع آبی متعدد نظیر رودخانه‏ها، نهرها و چشمه‏ها و آبشارها بوده و از تنوع زیستی و ارزش های اکوتوریستی بالایی برخوردار است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 935
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 103

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1458
بازدید سال:1458
بازدید کل:8775983