عضویت    ورود
ورود به سایت
» » آتش‎سوزی‎های جنگل خارج از مرزهای سیاسی گلستان بوده است

مدیر کل منابع طبیعی گلستان:

آتش‎سوزی‎های جنگل خارج از مرزهای سیاسی گلستان بوده است

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی مدیریت بحران استان گلستان، ابوطالب قزلسفلو امروز صبح در نشستی خبری اظهار داشت: 50 هزار هکتار از جنگل گلستان در محدوده مرزهای سیاسی استان قرار گرفته و مابقی از حیطه مسئولیت استان خارج است، مدیریت حریق در چارچوب وظایف محیط زیست بوده، منابع طبیعی و سایر دستگاه ها مسئولیتی در این راستا ندارند.

قزلسفلو افزود: در حریقهای که اخیرا اتفاق افتاد همه همکاران منابع طبیعی در شهرستانهای گالیکش و مینودشت در منطقه حضور داشتند تا نسبت به کنترل و مهار آتشسوزی اقدام شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به سه ماه این توقع وجود نداشت که حریقی در جنگلها اتفاق بیفتد، آتشسوزی جنگلهای سوزنی در زمانی که رطوبت بالاست مستثنی از حریق میشود اما در مابقی سال این مناطق مستعد آتشسوزی هستند.

43 مورد آتشسوزی منابع طبیعی گلستان را تهدید کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه حریقهای پیدرپی از ابتدای اردیبهشت امسال در جنگلهای استان به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: 43 مورد آتشسوزی در سطح استان اتفاق افتاد که طی آن بالغ بر 20 هکتار از عرصههای منابع طبیعی دچار حریق شدند.

قزلسفلو با تاکید بر اینکه نیروهای کشیک در شهرستانها فعال است، افزود: تعدادی از آتشسوزیهای صورت گرفته در سطح استان به دلیل اینکه در کوتاهترین زمان مهار شدند رسانهای نشد.

وی با بیان اینکه توسعه آتشسوزی در جنگلهای سوزنیبرگ خسارت‌زاست، خاطرنشان کرد: اکثر این آتشسوزیها پس از برداشت گندم در مزارع اتفاق میافتد و کاه و کلش موجود در منطقه به سرایت آتشسوزی به سایر مناطق سرعت میبخشد.

برای مهار سریع آتشسوزی هیچ هلیکوپتری نداریم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه بعد از حریق سال 1389 حمایتهای خوبی صورت گرفت، گفت: با تشکیل یگان حفاظت بخشی از خودروها به دستگاههای آتشنشانی مجهز شدند و در حال حاضر شهرستانهایی که مستعد حریق هستند از ماشینهای ویژه برخوردار هستند.

قزلسفلو با تاکید بر بحث آموزش بیان داشت: گروههای 22 نفره در روستاها با همکاری دهیاران نسبت به آموزش افراد مبادرت شد تا در زمان حریق منابع طبیعی از گروههای مردمی نیز کمک گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 نفر نیروی انسانی در استان شناسایی و تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: زمانی که حریق در منابع طبیعی اتفاق میافتد برای مهار سریع آن هیچ هلیکوپتری نداریم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1246
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 77

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:59
بازدید سال:5416
بازدید کل:8779941