عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تعرض به دیواره‌های رودخانه قره‌سو به اراضی کشاورزی خسارت زد/ ضرورت تدوین طرح جامع برای روستای «زیارت»

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تعرض به دیواره‌های رودخانه قره‌سو به اراضی کشاورزی خسارت زد/ ضرورت تدوین طرح جامع برای روستای «زیارت»

تعرض به دیواره‌های رودخانه قره‌سو به اراضی کشاورزی خسارت زد/ ضرورت تدوین طرح جامع برای روستای «زیارت»

 

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تعرض به دیواره‌های رودخانه قره‌سو از سوی کشاورزان سبب شد تا بر اثر بارش‌های اخیر شاهد خسارت به اراضی کشاورزی در این منطقه باشیم.


مجتبی جلالی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان گرگان اظهار کرد: تعرض به دیواره‌های رودخانه قره‌سو از سوی کشاورزان سبب شد تا بر اثر بارش‌های اخیر شاهد خسارت به اراضی کشاورزی در این منطقه باشیم، لازم است مدیریت طرح بستر رودخانه در اینجا اجرا شود.
 
 
وی بر لزوم تهیه گزارش مشترک مسوولان در حوزه بارش‌های خسارت‌زا در گرگان، بندرترکمن و کردکوی تاکید و تصریح کرد: گزارش این جمع‌بندی باید پس از تهیه ارائه شود.
 
 
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: باید اعتبارات کمکی در بخش بحران به منظور پیشگیری از وقوع حوادث اختصاص یابد تا شاهد وقایع ناگوار نباشیم.
 
 
جمالی اقدامات مقابله‌ای به موقع را در زمان وقوع بحران مهم خواند و افزود: لغزش و رانشی که در زیارت صورت گرفت حکایت از آن دارد که باید اقدامات مقابله‌ای و به موقع را اولویت قرار دهیم.
 
 
وی از پنج دستگاه اصلی و متولی خواست نسبت به برگزاری نشست کارشناسی برای کاهش خسارت در زمان وقوع حوادث اقدام کنند و این مهم با رویکرد عملیاتی کردن اقدامات عاجل در رفع معضلات باشد.
 
 
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: باید اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت را برای کاهش خسارت مدنطر قرار دهیم در برنامه میان مدت نیز نسبت به شمع کوبی در محور زیارت باید به فوریت اقدام شود.
 
 
جمالی بر لزوم مشخص کردن نیازمندی‌ها و کمبودها تاکید کرد و گفت: مسوولیت هر دستگاه اجرایی اعم از آب منطقه‌ای، راهداری، فرمانداری، مدیریت بحران و منابع طبیعی مشخص می شود برای در اختیار قرار دادن امکانات مشخص شود.
 
 
وی با اشاره به نقش خوب سپاه برای در اختیار قرار دادن امکانات و نیروی بسیج ابراز کرد: باید کارها تجمیع شود سپاه در کمترین زمان ممکن برای ارائه امکانات در مدیریت بحران نقش خوبی ایفا کرده است.
 
 
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان بر ضرورت تدوین طرح جامع برای روستای «زیارت» تاکید کرد و گفت: مسدود و محدود کردن مسیر روستای زیارت کار سختی است، سیاست‌های مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی باید مشخص شود.
 
 
جمالی اطلاع‌رسانی به مردم را مسئله‌ای مهم دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی از وضع راه‌ها باعث می‌شود تا بخشی از بار مشکلات کم شود، نصب چراغ گردان و بنر در کاهش خطر موثر است.
انتهای پیام/
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 499
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 591

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1445
بازدید سال:1445
بازدید کل:8775970