عضویت    ورود
ورود به سایت
» » دومین ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن گلستان احداث می‎شود/ عامل انسانی دلیل 90 درصد از آتش‎سوزی‎ جنگل‌ها و مراتع

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

دومین ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن گلستان احداث می‎شود/ عامل انسانی دلیل 90 درصد از آتش‎سوزی‎ جنگل‌ها و مراتع

دومین ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن گلستان احداث می‎شود/ عامل انسانی دلیل 90 درصد از آتش‎سوزی‎ جنگل‌ها و مراتع

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از احداث دومین ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن استان در علی‎آبادکتول خبر داد و گفت: نخستین ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن گلستان پیش از این در مراوه‎تپه ایجاد شده است.


مجتبی جمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان شورای هماهنگی مدیریت بحران با ریاست استاندار گلستان دنبال می‎شود و در زمان حوادث و بلایا فعالیت دارد و اقدامات لازم را انجام می‎دهد.
 
 
وی با بیان اینکه از وظایف اصلی ما ایجاد هماهنگی بین دستگاه‎ها در فرایند مدیریت بحران است، گفت: وظیفه ما تنها در زمان وقوع حادثه نیست و چهار فرایند پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی را شامل می‎شود.
 
 
مدیرکل مدیریت بحران گلستان بیان کرد: مهم‎ترین تأثیر ما در زمان پیشگیری و آمادگی است که کم‎هزینه‎تر، راحت‎تر و بهتر است.

*لزوم اطلاع‎رسانی و آگاهی‎بخشی به مردم در زمان حوادث
جمالی تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران دو بخش دارای اهمیت است که یک بخش آن آمادگی مدیران است و وجه دیگر آن مردم، جامعه و شهروندان هستند که باید در راستای آگاهی‎بخشی و اطلاع‎رسانی جامعه و شهروندان گام برداریم.
 
 
وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: آخرین زلزله‎ای که در کرمانشاه آمد بیش از 600 نفر مصدوم شدند و براساس گزارش‎ها بخش عمده‎ای از مصدومیت‎ها، ناشی از استرس هنگام خروج از منزل بوده است که این مهم نشان می‎دهد در حوزه اطلاع‎سانی و آگاهی‎بخشی به مردم در زمان حوادث آنطور که باید کار نکردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان استفاده از ظرفیت رسانه‎ها را یکی از ابزارها برای آگاهی‎بخشی و اطلاع‎رسانی به مردم دانست و یادآور شد: 90 درصد آتش‎سوزی‎ها عامل انسانی دارد و رسانه‎ها در زمان حریق علاوه‎بر نقد به دستگاه اجرایی مربوطه باید به عوامل ایجاد آتش‎سوزی نیز توجه کنند.
 
 
جمالی تصریح کرد: معمولاً بسیاری از بلایا اعم از سیل را طبیعی می‎دانند حال آنکه در بسیاری از مواقع وقوع سیل ناشی از مداخلات نادرست انسان‎ها است.
 
 
وی بر ترویج و نهادینه‎سازی بیمه حوادث در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: در همه دنیا خسارت و حوادث را بیمه پیشتیانی می‎کند و این ظرفیت در کشورمان وجود دارد اما متأسفانه گرایش مردم به سوی بیمه کافی نیست که به نظر می‎رسد به اندازه کافی در این خصوصی به مردم آگاهی داده نشده است.
 
 
*بیمه حوادث منازل مسکونی اجباری شود
مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه بیمه حوادث منازل مسکونی شهری و روستایی اجباری نیست و ما پیشنهاد می‎کنیم این مهم اجباری شود، ابراز کرد: اگر مردم در ساخت‎وساز و موضوعات مشابه به آگاهی برسند با آگاهی‎بخشی جامعه بسیاری از موضوعات و کم‎وکاستی‎ها جبران می‎شود.
 
 
جمالی متذکر شد: همه دستگاه‎ها باید از ظرفیت رسانه‎ها استفاده کنند بنده نیز رسانه را یک فرصت می‎دانم و اعتقاد دارم استفاده دستگاه‎ها از ظرفیت رسانه به نفع آنها هم است.
 
 
وی به برگزاری مانورهای مختلف در طول سال اشاره کرد و گفت: مانورهای حوادث یک نوع نمونه‎سازی برای حوادث جهت ارزیابی میزان هماهنگی بین دستگاه‎های اجرایی است.
 
 
مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به پهنه‎بندی لرزه‎ای استان گلستان توضیح داد: مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درصدد افزایش شتاب‎نگارها در استان‎ها است.
 
 
جمالی با بیان اینکه دومین ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن که پیش از این در مراوه‎تپه ایجاد شده بود در علی‎آبادکتول احداث می‎شود، اذعان کرد: مطالعات امکان‎سنجی و مکان‎یابی احداث ایستگاه لرزه‎نگاری باندپهن در استان توسط پژوهشکده بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله کشور انجام شده و براساس آن محل احداث ایستگاه درعلی‎آبادکتول تعیین و مصوب شد.
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 731
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 579

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 306
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:410
بازدید سال:5767
بازدید کل:8780292