عضویت    ورود
ورود به سایت
» » بندر گز نيازمند توجه ويژه مسئولان ملي و استاني است

فرماندار بندر گز:

بندر گز نيازمند توجه ويژه مسئولان ملي و استاني است

بندر گز نيازمند توجه ويژه مسئولان ملي و استاني است

فرماندار شهرستان بندر گز گفت: اين شهرستان براي توسعه و كاهش محروميت‏ها نيازمند توجه ويژه مسئولان ملي و استاني است.

علي ‌اصغر ميرزايي در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان بندر گز اظهار داشت: بازديد از مناطق در معرض خطر سيل اين شهرستان نشان داد كه بايد با يك كار كارشناسي و علمي، مشكلات اين بخش را با امكانات موجود كاهش داد.

وي خاطرنشان كرد: علاج بخشي اين مشكلات، برنامه‌ريزي طي سه پروسه زماني كوتاه مدت، ميان مدت و طولاني‏مدت است تا بتوان طي يك برنامه منطبق با واقعيت اقدام كرد.

توجه به موضوع پيشگيري عقلاني است

ميرزايي با تاكيد بر موضوع پيشگيري به عنوان مهم‌ترين مرحله از چرخه مديريت بحران براي مناطق در معرض خطر شهرستان تصريح كرد: هزينه‏هاي پيشگيري به مراتب ناچيزتر از مبلغي است كه در زمان بازسازي صرف مي‏ شود و همين موضوع تاييدي مضاعف بر عقلاني بودن توجه به مرحله پيشگيري است.

اين مسئول ادامه داد: در شرايط كنوني با توجه به فصل پيش‏رو، تقريبا با بحران‏هاي طبيعي كمتري در شهرستان مواجه هستيم كه بر اين اساس بايد برنامه‏ هاي پيشگيري را با توجه به امكانات موجود شهرستان مديريت كنيم.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان بندرگز با تاكيد بر شناسايي نقاط حادثه‏ خيز اين منطقه ابراز داشت: با مشخص شدن اين نقاط مي‏توان ابعاد مختلف پروژه‏هاي مرتبط را شناسايي كرد.

بيمه مطمئن ‏ترين روش براي جبران خسارت حوادث طبيعي است

ميرزايي اضافه كرد: در اين شرايط در انتظار اعتبار ماندن براي انجام كار درست نيست، بلكه بايد درصدي از عمليات را با امكانات و ماشين‏ آلاتي كه دستگاه‏هاي عملياتي شهرستان در اختيار دارند انجام داد، تا پروسه خدمت ‏رساني به مردم و كاستن از خطرات پديده‏ هاي طبيعي به دليل شرايط اعتباري به تعويق نيافتد.

وي با تاكيد بر اهميت موضوع بيمه همگاني در موضوع پيشگيري تصريح كرد: در سال گذشته اكثر شهرهاي استان از بيمه همگاني برخوردار شده‏ بودند كه اين موضوع امسال نيز، علاوه بر تداوم در اين شهرستان يابد به روستاها نيز تسري يابد.

اين مسئول متذكر شد: بيمه مطمئن ‏ترين روش براي جبران خسارت و تنها مرجعي است كه مي ‏تواند تمامي خسارات يك حادثه طبيعي را پوشش دهد.

علاوه بر شهرها روستاهاي منطقه هم بايد بيمه همگاني شوند.

به گفته وي موضوع بيمه مورد تاكيد جدي ماست و اعتقاد دارم نه تنها براي شهرها، بلكه براي تمام روستاهاي اين منطقه هم قابل اجرا است منتها روش و مكانيزم اجرايي آن مي‏ بايست در جلسه‏اي تخصصي مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان بندرگز، علاوه بر اعضاء، مدير كل مديريت بحران استان به همراه هيئت همراه حضور داشت.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1049
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 161
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:572
بازدید سال:5929
بازدید کل:8780454