عضویت    ورود
ورود به سایت
» » اولویت جدی مدیران گلستان اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد

معاون عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد

اولویت جدی مدیران گلستان اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد


به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه‌تپه، میرمحمد غراوی در جلسه شوای اداری شهرستان مراوه‌تپه گفت: اولویت نخست هزینه کرد بودجه، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد است.
 
 

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط بودجه‌ای کشور، استاندار گلستان تکمیل طرح‌های دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی این استان را به مدیران اجرایی توصیه کرده و در کنار آن هیچ طرح عمرانی جدیدی نیز کلنگ‌زنی نخواهد شد.

 

 

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته پروژه‌های زیادی در سطح استان گلستان کلنگ‌زنی شده که عملیات اجرایی بیشتر آنان با پیشرفت پنج درصد تا 50 درصد متوقف شده بود.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: بهترین تصمیم برای این استان، تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام است تا علاوه بر کاستن از مشکلات، رضایت مردم نیز حاصل شود.

اولویت جدی مدیران گلستان اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد

 

 

 

غراوای با تاکید بر ضرورت توجه جدی مدیران اجرایی گلستان در اولویت قرار دادن طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در سال جاری، گفت: برای جبران کاهش بودجه، مدیران کل استان و مدیران شهرستان می‌توانند با کمک نمایندگان مجلس از ظرفیت منابع ملی که در اختیار وزارتخانه‌ها است، استفاده کنند.

 

 

وی از کمک یک‌هزار و 430 میلیارد ریالی بودجه دولتی (وزارت کشور) به شهرداری‌های این استان در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال این کمک‌ها با توجه به افزایش شهرداری‌های گلستان از 30 به 33 شهرداری، به حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

 

 

غراوای از شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان نیز خواست تا از مشارکت‌های مردمی و نیز با ایجاد منابع درآمدی پایدار برای توسعه و عمران شهرها و روستاها استفاده کرده و از جذب نیروی انسانی جدید بشدت پرهیز کنند.

اولویت جدی مدیران گلستان اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های آمریکا،گفت: برای گذر از این شرایط سخت، تنها راه همدلی و هماهنگی بین مسئولان و مردم و متکی بودن به ظرفیت‌های داخلی است.

 

 

وی همچنین با اشاره به مشکلات کمبود منابع برق و آب کشور بر لزوم مدیریت مصرف توسط ادارات، نهادها و مردم تاکید و از کشت بی‌رویه شالی با استفاده از آب‌های زیرزمینی در گلستان انتقاد کرد و آن را ظلم به نسل آینده دانست.

 

فرماندار مراوه‌تپه نیز در این جلسه با قدردانی از تخصیص اعتبارات مناسب در سال‌های اخیر به این شهرستان مرزی، گفت: با توجه به اینکه 85 درصد بافت مراوه‌تپه روستایی است، مدیران برای رفع مشکلات این مناطق به ویژه کمبود منابع آبی باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اولویت جدی مدیران گلستان اتمام طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد

 

 
اسمعیل تاجی افزود: با این حال طرح‌های بزرگ عمرانی نیز در مراوه‌تپه در حال اجرا است که سد مختومقلی، بیمارستان مراوه‌تپه، طرح انتقال آب «آق تقه» جدید و جاده «قازانقایه» به «جرگلان» استان خراسان شمالی از جمله این طرح‌ها است.


وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه اترک برای پیشگیری از سیلاب‌های فصلی، ذخیره نزولات و آب‌های مرزی در مراوه‌تپه را برای شرب دام‌ها ضروری دانست و بر لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای انجام مطالعات و اجرای این طرح تاکید کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مسئولان شهرستان و مدیران استانی به بیان نظرات و اقدامات انجام گرفته دستگاه مربوطه خود پرداختند.

جلسه شورای اداری شهرستان مراه‌تپه با حضور فرماندار مراوه‌تپه، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران حوزه این معاونت، امام جمعه شهرستان و مسئولان ادارات برای بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 388
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 480

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 132
بازدید دیروز: 28
بازدید ماه:5843
بازدید سال:78012
بازدید کل:8774489