عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مهار آتش‎سوزی جنگل کلاله/ تلاش برای اطفای کامل حریق ادامه دارد

سرپرست مدیریت بحران گلستان خبر داد

مهار آتش‎سوزی جنگل کلاله/ تلاش برای اطفای کامل حریق ادامه دارد

مجتبی جمالی اظهار کرد: حادثه آتشسوزی در چند نقطه از مزارع مراتع و جنگل‎های دستکاشت حدفاصل شهرستان کلاله و شهرستان مراوهتپه محدوده ارتفاعات شهر فراغی، از ساعت حدود 15 عصر روز شنبه به وقوع پیوست.

 

 

وی با بیان اینکه پس از اطلاع از حادثه شب گذشته به همراه فرمانداران شهرستان‎‎های کلاله و مراوه‎تپه و مدیرکل منابع طبیعی در منطقه حضور داشته است، تصریح کرد: از همان ساعات اولیه آتش‎سوزی نیروهای عملیاتی و تجهیزات راهداری، آبفا روستایی، آتشنشانی و ... مهار و اطفای حریق در دستور قرار گرفت.

 

 

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بسیج امکانات و ماشین‎آلات مورد نیاز برای اطفای حریق خاطرنشان کرد: یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، دو دستگاه بلدوزر، دو دستگاه کامیون آبرسانی سیار، 6 دستگاههای اطفای «های‎پرژر» از ماشین‎آلات اداره کل منابع طبیعی، راهداری، شهرداری و آبفار در عملیات اطفا مشارکت دارند.

 

 

جمالی با قدردانی از حضور نیروهای مردمی یادآور شد: از آغاز حادثه نیروهای مردمی با تراکتور و تجهیزات موثر با شخم زمین و ایجاد آتش‎بر و سایر اقدامات نقش مهمی در کنترل آتش ایفا کردند.

 

 

وی ادامه داد: آتشسوزی حدود ساعت پنج صبح امروز تقریبا مهار شد اما به دلیل وزش باد و از طرفی خشکی ناشی از افزایش دما در بعضی از نقاط به طور پراکنده حریق‎های کوچکی ایجاد می‎شود که تاکنون تحت کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای کمکی بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سوزنی برگ بخش «پیشکمر» شهرستان کلاله به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: تا زمان پایان یافتن عملیات اطفا امکان برآورد خسارت به صورت دقیق ممکن نیست و فعلا همه تلاش‌ها برای اطفای حریق به صورت کامل در جریان می‌باشد، بدیهی است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای برآورد ابعاد و مساحت منطقه دچار حریق بررسی و ارزیابیها کارشناسی را از جمله استفاده از پهباد به تفکیک نوع عرصه انجام خواهد داد.

 

 

جمالی با تاکید بر اینکه به محض وصول گزارش آتش‌سوزی تیم‌های اطفای حریق و امداد و نجات به منطقه اعزام شده‎اند، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تحت کنترل عوامل منابع طبیعی است و تلاش برای اطفای کامل حریق و سپس پاکسازی ادامه دارد.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات و اخطارهای مکرر از سوی دستگاه‎های ذیربط و اطلاع‎رسانی در فصل برداشت گندم مبنی بر پرهیز از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی به ویژه در اراضی حاشیه جنگل‌ها و مراتع، شاهد مواردی از سهل‎انگاری، بی‎تعهدی و بی‎توجهی برخی افراد هستیم که نتیجه آن خسارت جبران‎ناپذیر به مراتع، جنگل‎ها و شکل‎گیری روند نابودی محیط زیست است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 374
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 465

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1447
بازدید سال:1447
بازدید کل:8775972