مجتبی جمالی در جلسه کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم از ظرفیتهای موجود به درستی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که اطلاعات و تجربیات دستگاههای اجرایی در مواقع خاص و بحرانی در اختیار یکدیگر قرار گیرد که این اقدام نیازمند رعایت سلسله مراتب و اصول سازمانی برای خدمترسانی بهتر به مردم است.
وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی مهمترین موضوع بحث ارتباطات است، یادآور شد: در این شرایط دسترسی به انواع وسیله ارتباطی از قبیل تلفن ثابت، تلفن همراه، تلفن ماهوارهای، اینترنت، بیسیم و ... باید بین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به راحتی میسر شود.
سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: با تغییر تکنولوژیها و پیدایش شبکههای اجتماعی، برنامهریزیهای حوزه فناوری اطلاعات باید به سمتی باشد که تدابیری لازم برای بهرهگیری از این شرایط برای اطلاعرسانی درست در سریعترین زمان و صحیحترین شیوه انجام شود.
جمالی با اشاره به اینکه سیاستگذاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان بحران شرایط خاص خود را میطلبد، گفت: اتخاذ شرایطی که ارتباط را در زمان بحران سهلتر کند نیازمند برنامهریزی درست است.
وی ادامه داد: باید مسائل ریزتر برنامهریزی شود و ضمن تعریف سناریو برای شرایط بحرانی، صفبندی لازم را برای اجرای درست آن اتخاذ کنیم.
سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: برای داشتن عملکرد درست در زمان بحرانی خصوصا زلزله، آتشسوزی، سیل و ... باید اولویتبندی درست داشته باشیم.
جمالی خاطرنشان کرد: برای اینکه از آسیبهای جدی به تاسیسات زیرساختی جلوگیری کنیم باید سطوح دستیابی به امکانات سختافزاری و نرمافزاری دستگاههای اجرایی به درستی و دقیق مشخص شود.
وی اضافه کرد: در این راستا باید اطلاعات دقیق از امکانات حوزه ارتباطات دستگاههای اجرایی مرتبط با شورای مدیریت بحران استخراج شود.
سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: اگر منابع و امکانات موجود دستگاههای اجرایی با برگزاری مانورها و تمرینهای مستمر به آن جایگاه از آمادگیها و هماهنگیها برسد که خسارتها به مردم و جامعه را در حوادث و شرایط بحرانی کاهش دهد ما به اهداف خود در این بخش دست یافتیم.