عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ضرورت معرفی سامانه ۱۵۰۴ و تشدید برنامه‌های حفاظتی در ایام تابستان

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان

ضرورت معرفی سامانه ۱۵۰۴ و تشدید برنامه‌های حفاظتی در ایام تابستان

مجتبی جمالی در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان گلستان اظهار کرد: باتوجه به اهمیت سرعت عمل و اقدام به موقع در اطفای حریق از همه شهروندان درخواست می‌شود اگر در هر مسیری از جنگل و مراتع دود یا آتش مشاهده کردند بلافاصله به بخشداری‌ها، دهیاری و مدیریت بحران اطلاع دهند تا اقدامات امدادی صورت گیرد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان نیز در این کارگروه گفت: هفت ماه ابتدای سال، زمان مستعد برای حریق در سطح جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی به حساب می‌آید.

ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: در سال گذشته شاهد بودیم که در یک روز ۲۳ مورد آتش‌سوزی براثر بی‌احتیاطی در سطح جنگل‌های استان گلستان رخ داده است.

 

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال اخیر مشارکت مردم، فرهنگ‌سازی و جامع‌نگری در موضوعات مربوط به منابع طبیعی است زیرا حجم کار این سازمان به گونه‌ای است که بدون مشارکت و همراهی مردم امکان حفظ و حراست این سطح جنگل وجود ندارد و منافع این عرصه‌های طبیعی به عموم مردم بر می‌گردد برای همین نیاز به این مشارکت مردمی وجود دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای از کشور به اندازه استان گلستان درختان سوزنی برگ ندارد، خاطرنشان کرد: جنگل‌های استان گلستان جزو جنگل‌های هیرکانی و خزری است و از جمله جنگل‌هایی است که در آن تعداد قابل توجهی از گونه‌های سوزنی‌برگ که بازمانده از دوران سوم زمین‌شناسی است، وجود دارد.

 

قزلسفلو با اشاره به اینکه سه گونه سوزنی‌برگ سرخدار، زربین و تویا بومی استان گلستان هستند، گفت: پس از عصر یخبندان بسیاری از گونه‌های سوزنی برگ از بین رفتند، در استان گلستان چندین گونه از درختان سوزنی‌برگ به همراه بسیاری از انواع درختان پهن‌برگ وجود دارد که از نوع درختی و درختچه‌ای هستند.

 

گفتنی است ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از جنگل‌های استان گلستان با مزارع کشاورزی در استان هم‌مرز هستند.

 

استان گلستان دارای حدود ۴۵۲ هزار هکتار جنگل است که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل‌های سوزنی‌برگ دست کاشت است و مابقی را جنگل‌های پهن برگ هیرکانی تشکیل می‌دهد که از منطقه نوکنده شروع می‌شود و تا حوزه گلیداغ در شرق استان ادامه دارد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 591
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 460

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 138
بازدید دیروز: 28
بازدید ماه:5849
بازدید سال:78018
بازدید کل:8774495