عضویت    ورود
ورود به سایت
» » زلزله های بامداد امروز گلستان خسارتی در پی نداشته است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گلستان:

زلزله های بامداد امروز گلستان خسارتی در پی نداشته است

زلزله های بامداد امروز  گلستان خسارتی در پی نداشته است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، زلزله سه ریشتری بامداد امروز درشهر گرگان خسارتی در پی نداشته است.
 سید خالق سجادی در گفت‌وگویی خبری در گرگان اظهار کرد: این زمین‌لرزه راس ساعت 2:50 بامداد امروز یکشنبه در مقیاس سه  درجه ریشتر در  پنج کیلومتری شهر «گرگان» به وقوع پیوست که البته شدت آن برای شهروندان گرگانی محسوس بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۵۴.۴۲۳ و عرض جغرافیایی ۳۶.۸۰۱روی داده است.
سجادی با اشاره به سابقه وقوع زلزله‌های متعدد در این استان شمالی افزود:  در سال اخیر ده‌ها زلزله با شدت‌ یک و تیم ریشتر تا بیش از چهار ریشتر استان را تحت تاثیر قرار داد که البته خوشبختانه خسارتی به استان وارد نکرد.
اکثر مناطق گلستان مستعد زلزله است/با آموزش همگانی جامعه را برای مقابله با زلزله آماده کنیم
وی خاطرنشان کرد: مرکز این زلزله‌ها اکثرا شهرهای علی آباد کتول، آق‌قلا، انبارلوم و رامیان بوده است که پراکندگی زلزله‌ها نشان از آسیب‌پذیری اکثر مناطق استان در این زمینه دارد.    
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به زلزله‌خیزی گلستان اذعان کرد: سوابق تاریخی زلزله در گلستان نشان ‌می‌دهد این منطقه از مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های متعدد است و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.
سجادی  یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه آموزش و تمرین در  چرخه‌های پیشگیری و مقابله می‌گذرد.
وی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزش همگانی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.  
سجادی اضافه کرد: باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم، بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه و به شکل جدی و عملی، تدابیری را اتخاذ کرد.
استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه برخی بلایای طبیعی این استان شمالی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 766
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 455

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:581
بازدید سال:5938
بازدید کل:8780463