عضویت    ورود
ورود به سایت
» » هلال احمر گلستان باید تقویت شود/حمایت مدیریت بحران گلستان از برنامه‌های مردم محور هلال احمر

سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان:

هلال احمر گلستان باید تقویت شود/حمایت مدیریت بحران گلستان از برنامه‌های مردم محور هلال احمر

هلال احمر گلستان باید تقویت شود/حمایت مدیریت بحران گلستان از برنامه‌های مردم محور هلال احمر

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نقش هلال احمر در فرآیند مدیرت بحران بی‌بدیل است و باید این  مجموعه استانی در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری بیش از پیش تقویت شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، ، سید خالق سجادی در نشست کاری با سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین خسارت در حوزه حوادث غیرمترقبه طبیعی و انسان‌ساخت بزرگ به خطر افتادن جان مردم است که در این فرآیند جمعیت هلال احمر با اقدام به موقع و قوی، مهم‌ترین متولی امداد و نجات مردمی محسوب می‌شود.
وی با تبریک به مناسبت انتصاب «محمد علی هروی» به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان گلستان و تقدیر از زحمات مدیرعامل پیشین این جمعیت در استان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حضور شما، مجموعه هلال احمر استان علاوه بر تعامل بیشتر با مدیریت بحران استان، بتواند بیش از گذشته در مسیر انجام وظایف سازمانی خود موفق و کوشا باشد.
سجادی ادامه داد: استان حادثه‌خیزی چون گلستان نیازمند دستگاه‌های توانمند و پابه کاری است که بتوانند در هر زمانی که اقتضاء می‌کند در چرخه مدیرت بحران به ویژه «مقابله» از جان و مال مردم حراست کنند.
 
*تاکید بر برنامه محوری در آموزش و مانورهای آمادگی 
وی با اشاره بر رویکرد مردمی جمعیت هلال احمر یادآور شد: بدون مشارکت مردم، فرآیند مدیریت بحران ناقص است و این سازمان مردم نهاد باید بنا را بر جذب و تربیت هر چه بیشتر نیروهای داوطلب جوان امداد و نجات قرار دهد و این بخش را تقویت کند.
دبیر شورای هماهنگی مدیرتب حران استان گلستان ادامه داد: برنامه‌محوربودن در دو موضوع مهم پیشگیری و آمادگی که بیشتر آموزش، تربیت نیروهای متخصص،  فرهنگ‌سازی و مانورهای عملیاتی را در بر می‌گیرد، می‌تواند بهترین سیاست اجرایی در فرآیند مقابله با حوادث احتمالی باشد.
سجادی تصریح کرد: این جمعیت به عنوان رئیس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان، می‌تواند نقشی محوری در افزایش آمادگی دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی استان ایفاء کند.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت بحران استان از چنین رویکردی حمایت می‌کند و امیدوار است با تلاش بیشتر و برنامه‌های مردم محور، بتوان جامعه‌ای ایمن با تاب‌آوری هر چه بیشتر مهیا ساخت.
تاکید بر نهایی کردن سند وبرنامه آموزشی مدیریت بحران
سجادی با اشاره به تاکید استاندار گلستان بر اجرای برنامه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران برای مدیران عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: هلال احمر استان اجرای این برنامه را بر عهده گرفته و انتظار می‌رود به همراهی مدیریت بحران استان، زمینه اجرایی این برنامه ارزشمند آموزشی در استان هرچه سریع‌تر فراهم شود.
 وی یادآور شد: همچنین انتظار می‌رود سند آموزشی و برنامه یک‌ساله آموزشی استان نیز که با طرح در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی در مراحل انتهایی تدوین قرار دارد، هر چه سریع‌تر آماده تا جهت برنامه‌ریزی اعتیاری به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.
سجادی در پایان ابراز امیدواری کرد: حضور هروی در مدیریت جدید مجموعه هلال احمر بتواند، علاوه بر افزایش بازدهی کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی مدیریت بحران در استان، به فعال شدن بیشتر این کارگروه در شهرستان‌ها سطح استان موثر باشد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 581
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 454

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 216
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:320
بازدید سال:5677
بازدید کل:8780202