عضویت    ورود
ورود به سایت
» » کاهش 11 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای در گلستان/ آشکارسازی 48 نقطه حادثه‌خیز گلستان

رئیس پلیس راه‎های گلستان خبر داد

کاهش 11 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای در گلستان/ آشکارسازی 48 نقطه حادثه‌خیز گلستان

کاهش 11 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای در گلستان/ آشکارسازی 48 نقطه حادثه‌خیز گلستان

علی عبدی در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه از 24 اسفند ماه در استان آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال جدید ادامه داشت طی این مدت در تمام محورهای مواصلاتی استان نیروهای پلیس راه در قالب 12 پاسگاه با 320 نیرو و 72 تیم به صورت شبانه‎روزی حضور داشتند.
وی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای استان تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا به امروز مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای استان 11 درصد کاهش داشت، همچنین شاهد کاهش میزان تصادفات در استان نیز بودیم.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان بیشترین ساعات تصادف را از ساعت 16 تا 20 اعلام کرد و گفت: برای کاهش تلفات در این ساعات از همکاران پلیس راه برای استفاده از خدمات مضاعف استفاده کرده‎ایم در واقع تعداد تیم‎ها افزایش یافته است با این وجود شهروندان نیز باید قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و در زمان خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند و در جاده‎ها سرعت مناسب داشته باشند.
*وقوع 40 درصد تصادفات در جاده‎های فرعی و روستایی گلستان/ تنها شاید 100 کیلومتر از راه‌ها از روشنایی کافی برخوردار هستند
عبدی با بیان اینکه بیشترین ترددهای استان در محورهای اصلی است، افزود: با این وجود 60 درصدی تصادفات در محورهای اصلی و 40 درصد در محورهای فرعی و روستایی اتفاق می‎افتد.
وی ادامه داد: متأسفانه در بیش از 5 هزار کیلومتر از راه‌های استان، تنها شاید 100 کیلومتر از راه‌ها از روشنایی کافی برخوردار هستند که این عامل تاریکی نیز بر میزان افزایش تصادفات تأثیرگذار است.
رئیس پلیس راه‎های گلستان با بیان اینکه 123 نقطه از استان دارای نقاط  حادثه‌خیز هستند، گفت: تاکنون در 48 نقطه حادثه‌خیز استان آشکارسازی انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال ایمن‌سازی این نقاط نیز انجام شود.
عبدی خاطرنشان کرد: اکثر تصادفات در بزرگراه‌های استان و در بریدگی‌های پرخطر اتفاق می‌افتد امسال نیز در ایام نوروز یکی از هم‎استانی‎ها در بریدگی لمسک جان خود را از دست داد.
وی اذعان کرد:به دنبال آن هستیم تا بریدگی‎های استان به دور برگردان ایمن تبدیل شود اما به دلیل کمبود بودجه این امر در حال حاضر مقدور نیست با این وجود قرار است چند بریدگی پر خطر استان تا پایان سال جاری تبدیل به دور برگردان ایمن شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 692
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 450

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 593
بازدید دیروز: 51
بازدید ماه:4930
بازدید سال:4930
بازدید کل:8779455