عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: زلزله مهم‌ترین تهدید طبیعی گلستان است

پس از برگزاری مانور 8 آذر در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: زلزله مهم‌ترین تهدید طبیعی گلستان است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: زلزله مهم‌ترین تهدید طبیعی گلستان است

صادق‌علی مقدم امروز در گفت‌وگو  با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با وجود برخی از پدیده‌های مهم طبیعی و انسان‌ساخت همچون سیل ،حریق و یخبندان، بروز زلزله‌های متعدد در طول سال نشان ‌می‌دهد گلستان از استان‌‌های مستعد برای وقوع زلزله‌های بزرگ است و همیشه باید برای چنین رویدادی طبیعی آماده بود.
وی خاطرنشان کرد: این آمادگی جدا از برنامه‌های مقام‌سازی سازه‌‌ای و غیرسازه‌ای و تاکید بر نظارت درست ساخت سکونت‌گاه‌ها مسکونی، نیازمند افزایش ظرفیت تاب‌آوری جامعه است .
*ظرفیت تاب‌آوری جامعه باید افزایش یابد
مقدم تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت تاب‌آوری جامعه و سازگاری مردم با چنین شرایط سختی، باید برنامه‌های آموزشی کاربردی تدارک دید و به مرحله پیشگیری و آمادگی بیش از پیش بها داد.
وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مجرای عملی کردن چنین برنامه‌ای مدارس هستند که حداقل دو بار در طول سال، مجموعه مدیریت بحران کشور در سطح استان‌ها، برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان، برنامه مانور ایمنی را در ماه‌های آذر و دی ماه تدارک می‌بیند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به برگزاری موفق مانور ایمنی در برابر زلزله در هشتم آذر ماه سال جاری در تمامی مدارس استان افزود: این مانور در استان همزمان با کشور با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی در مدارس استان برگزار شد.
مقدم تصریح کرد: این مانور امسال همچون سال گذشته با مشارکت مدارس و مردم محله‌های اطراف مدارس اجرا شد، که مشارکت مردمی در این برنامه بیشتر نمود داشته است.
وی ادامه داد: افزایش سطح آگاهی و ایجاد و گسترش فرهنگ ایمنی در مدارس از اهداف برگزاری این مانور عملیاتی بود که به موضوعاتی چون تمرین آمادگی برای مخاطبان کودک و نوجوان دانش‌آموز برای انجام واکنش‎های سریع و صحیح در زمان وقوع زلزله می‌پرداخت.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تاکید مدیرت بحران استان بر تدوین سناریوی مانور بر مبنای واقعیت‌های موجود، اظهار کرد: بر این اساس تلاش شد تا این تمرین منطبق بر واقعیت و شرایط واقعی حاکم بر چنین اتفاقاتی باشد.
مقدم با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ‎سازی ایمنی در برابر بلایای طبیعی اظهار داشت: تبعات آمادگی دانش‎آموزان مدارس در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله در کشور، آمادگی بخش عمده‎ای از جمعیت کشور در مقابله با چنین رویدادهای طبیعی است.
مقدم اضافه کرد: این مانور همزمان با کشور در همه مدارس سطح استان برگزار شد و از همه فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها، مدیریت آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان‌ها به عنوان مجریان برنامه و همکاری جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، مرکز فوریت‌های پزشکی، مدیران و مربیان مدارس و همه عواملی که به شکل جدی پیگیر اجرای مطلوب این مانور آموزشی بوده‌اند، تشکر و قدردانی به عمل می‌آید.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 720
  • نظرات : 1
  • کد خبر : 442

نظرات این مطلب :


avatar

Moslem

نظر : 1 | تاریخ : 5 اسفند 1396 16:25

سلام
با توجه به سخنان جنابعالی و اینکه زلزله مهم ترین تهدید است چرا فکری به حال آبادی های استان که بافت فرسوده دارند و با کوچکترین زلزله فاجعه رخ میدهد نمی کنید.
نورآباد یکی از آبادی های استان با ۳۰ خانوار جمعیت در ۴ کیلومتری شمال شهر فاضل آباد شهرستان علی آباد کتول به علت عدم توجه مسوولین و نداشتن کد مستقل روستایی بافت و خانه ها کاملا فرسوده است و در صورت وقوع زلزله .تخریب منازل و مرگ و میر انسانی زیاد قطعا رخ خواهد داد.
قبل از اینکه دیر شود فکری به حال نوسازی آبادی های پرجمعیت همچون نورآباد بیفتیم

نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1473
بازدید سال:1473
بازدید کل:8775998