عضویت    ورود
ورود به سایت
» » زلزله صبح دیروز خسارت جانی و مالی در پی نداشته است/ وقوع 100 زلزله در سال جاری

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

زلزله صبح دیروز خسارت جانی و مالی در پی نداشته است/ وقوع 100 زلزله در سال جاری

زلزله صبح دیروز خسارت جانی و مالی در پی نداشته است/ وقوع 100 زلزله در سال جاری

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به تماس با فرماندار مراوه تپه در لخظات اولیه، با وجود شدت بالای چهار ریشتری و عمق کم، خوشبختانه زمین لرزه صبح دیروز تلفاتی در پی نداشته است.

 "صادق‌علی مقدم" در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران گلستان  در گرگان اظهار کرد: این زمین‌لرزه راس ساعت 7:35  صبح دیروز در مقیاس 4.1 درجه ریشتر و در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری کشور این زلزله در طول جغرافیایی ۵۵.۵۱۷ و عرض جغرافیایی ۳۸.۳۲۹ روی داده است و تقریبا اکثر نقاط گلستان را لرزاند.

مقدم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 فقره زلزله در گلستان به وقوع پیوسته است که این آمار نگران کننده به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تنوع مناطقی که در آن زلزله به وقوع می‌پیوندند نشان می‌دهد که استان از چه شرایط بدی در حوزه ابتلا به زلزله برخوردار است.

دبیر شورای هماهنگی مدیر بحران استان گلستان با اشاره به تعدد وقوع زلزله در گلستان اذعان کرد: برخی اظهار می‌کنند که این میزان زلزله به نوعی رهاسازی انرژی زمین است و می تواند یک امر مثبت تلقی شود در حالی که پژوهشگران زمین‌شناسی چندان به این نوع تلقی از زمین‌لرزه اعتقادی ندارند.

مقدم یادآور شد: در نگاه این محققان، این زمین‌لرزه‌ها به نوعی پش‌فرض برای زلزله با دامنه بالای لرزش بیشتر هستند و به نوعی پازل زمین لرزه بزرگ، با این لرزه‌های کوچک‌تر تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هراز چندگاهي زلزله‌هايي با مقياس ريشترهاي متفاوت را تجربه مي‌كند.

 مقدم یادآور شد: هر چند تاکنون اقدامات مناسبی در بحث آمادگی در برابر حوادث طبیعی انجام شده اما این بدان معنا نیست که شهرهای استان به ویژه گرگان در مقابل زلزله ایمن است.

وی متذکر شد: این یک واقعیت است که در مقابل زلزله به هیچ‌وجه شرایط خوبی نداریم و  وجود مناطق آسیب‌پذیر، شرایط ایمنی شهروندان را در برابر این پدیده دشوار کرده است.

 مدیر کل مدیرت بحران استان گلستان یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه پیشگیری و مقابله می‌گذرد که کمتر به آن توجه شده است.

مقدم تصریح کرد: با توجه به آنکه زلزله هرگز قابل پیش‌بینی نیست، آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.  

وی اضافه کرد: باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم، بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه و به شکل جدی و عملی، تدابیری را اتخاذ کرد.

 مقدم اذعان کرد: وقوع بیش از1000 لغزش و زمین‌لرزه در استان طي سال‎هاي اخير موید جدی بودن این پدیده طبیعی در استان است و این که بي‎توجهي به ساخت و ساز اصولي و بافت فرسوده در استان می‌تواند آسيب‎هاي جدی به بخش‌های زیرساختی و جامعه انسانی وارد سازد.

استان گلستان، با جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 800 هزار نفر در شمال شرقي كشور قرار دارد و سالانه برخی بلایای طبیعی این استان شمالی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 6631
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 429

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 588
بازدید دیروز: 51
بازدید ماه:4925
بازدید سال:4925
بازدید کل:8779450