عضویت    ورود
ورود به سایت
» » صدور اخطاریه جوی در گلستان/ احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر گلستان

معاون مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

صدور اخطاریه جوی در گلستان/ احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر گلستان

حمیدرضا منتظری صبح امروز در گفت‌وگویی خبری در گرگان اظهار کرد: علاوه بر هشدار جوی، مدیر کل هواشناسی استان نیز طی تماسی به این اداره کل، نسبت به بارش‌های پرحجم، وقوع سیل و آبگرفتگی معابر هشدار داده است.

وی خاطرنشان کرد: دیروز علاوه بر ارسال اخطاریه برای تمامی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، از طریق پیامک و دیگر رسانه‌ها، به دستگاه‌ها متولی نسبت به هشدارهای هواشناسی تذکر لازم داده شد.

منتظری با اشاره به اطلاع‌رسانی اخطاریه جوی به دهیاران استان اذعان کرد: باهماهنگی دفتر روستایی استانداری از طریق پیامک هشدارهای جوی اطلاع‌رسانی شده است.

 وی ادامه داد: بر اساس اخطاریه ارسالی، از روز گذشته سامانه پرفشار از سمت غرب وارد استان شده و به دنبال خود وزش باد، طوفانی شدن دریا، افزایش ابر، رگبار و رعد وبرق را به دنبال خواهد داشت و در برخی نقاط نیز پدیده مه  به وقوع می‌پیوندد.

جانشین مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به کاهش دما از روز گذشته افزود: دمای هوای استان تا روز دوشنبه هفته جاری بین هشت تا 10 درجه سیلیوس کاهش خواهد یافت و سپس هوا به تدریج به حال عادی خود باز می‌گردد.

منتظری ادمه داد: طی این روزها، گلستانی‌ها شاهد سرعت باد بین 60 تا 70 کیلومتری خواهند بود و ممکن است که بارش‌ها موجب ایجاد روان‌آب و سیل در معابر استان شود.

وی ادامه داد: با شهرستان‌های استان تماس حاصل شد و همه فرمانداری‌ها به ویژه دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها برای مواجهه با حوادث احتمالی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

منتظری یادآور شد: از دیروز تاکنون بارندگی در اکثر نقاط استان روی داده و انتظار می‌رود، براساس پیش‌بینی به عمل آمده این بارندگی‌ها تداوم یابد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به برودت هوا و کاهش دما، در مناطق مرتفع کوهستانی شاهد بارش نزولات جوی به شکل برف باشیم.

معاون مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: نیروهای راهداری استان در مناطق پرخطر مستقر هستند تا نسبت به رفع انسداد و درصورت ضرورت نسبت به پاشیدن نمک و شن در جاده اقدام لازم به عمل آورند.

منتظری از گلستانی‌ها خواست، طی این بازه زمانی از حضور در حاشیه‌ رودخانه‌ها پرهیز کنند تا خدای ناکرده دچار حادثه نشوند.

استان گلستان با جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 800 هزار نفر در شمال شرقي كشور قرار دارد و با استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 7153
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 425

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:439
بازدید سال:5796
بازدید کل:8780321