عضویت    ورود
ورود به سایت
» » بی‌توجهی به مصالح استاندارد پایه‌گذار جامعه ناایمن است

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان:

بی‌توجهی به مصالح استاندارد پایه‌گذار جامعه ناایمن است

بی‌توجهی به مصالح استاندارد پایه‌گذار جامعه ناایمن است

مدير كل مديريت بحران استان گلستان گفت: بی‌توجهی به کیفیت مصالح مورد استفاده در ساخت‌ و سازها و فقدان نظارت در این بخش می‌تواند پایه‌‌گذار جامعه ناایمنی باشد که در آن زندگی می‌کنیم.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران از گرگان، "صادق علی مقدم" در  حاشیه نشست تخصصی کارگروه تخصصی مسکن در شهر گرگان اظهار کرد: برآيند كاربرد مصالح استاندارد براي سازه‌هاي تجاري و مسكوني شهري و روستايي، ايمن‌سازي شهروندان در برابر بلاياي طبيعي  است.

وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر در بررسی خسارت‌های ناشی از پدیده‌های طبیعی همچون زلزله درمی‌یابیم، بسياري از خسارت‌هاي سازه‌اي در زلزله‌هاي كشور ناشي از كاربرد مصالح غير استاندارد و فاقد ويژگي‌هاي فني است.

مقدم ادامه داد: این واقعیت را باید پذیرفت که تجربيات بين‌المللي و داخلي علاوه بر رعايت اصول صحيح شهرسازي بر يادگيري و رعايت نكات ايمني دلالت دارد که با آن می‌توان آسيب‌هاي ناشي از وقوع حوادث طبيعي را تا حد بسياري كاهش داد.

وي بافت‌هاي فرسوده را از ديگر عوامل تشديد كننده خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده، پرخطرترين قسمت شهر ها در حوادث به ويژه  زلزله و آتش‌سوزي هستند كه ناپايداري ساختمان‌ها و تنگ بودن معابر در اين بخش‌ها امكان امدادرساني را كاهش داده و موجب تشديد فاجعه مي‌شود.

آسیب‌پذیری گرگان در برابر بافت‌های فرسوده شهری

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر استان شهر گرگان است که بافت فرسوده آن می‌تواند به عنوان یکی از نقاط آسیب‌پذیر این منطقه محسوب شود و باید به بازسازی این نقاط اهتمام کرد.    

مقدم ادامه داد: اگر چه در سال‌های گذشته تسهیلات مناسبی به این بخش چه در شهرها و چه روستاها اختصاص داده شد، اما این روند به آن شکل تداوم پیدا نکرد در حالی که این بخش نیازمند یک کار مداوم و جهادی است.

وی يادآورشد: خوشبختانه فرهنگ‌سازي مناسب و مشاركت مناسب جامعه روستايي در برهه‌ای از زمان موجب شد تا بافت سنتي و فرسوده اكثر مناطق روستايي  استان تغيير يابد و نوسازي شود، اما باید این روند ادامه یابد.

مقدم تصريح كرد: با وجود تلاش‌های انجام گرفته، بر اساس گزارش راه و شهرسازي استان، مساحت بافت‌هاي فرسوده شهري را كه در استان شناسايي شده‌اند، بيش از دو هزار و 280 هكتار است که این میران بافت فرسوده، مساحت کمی نیست.

مقدم با تاکید بر نظارت اصولي بر روند ساخت وسازهاي درون شهري تصريح كرد: اين كار در محدوه وظايف بخش‌هاي ديگري از مديران اجرايي و فني استان است و اين اداره كل بر حسب وظیفه‌مندی قانونی خود در حوزه نظارت در جلسات مرتبط دغدغه‌هاي خود را مطرح مي سازد.

وی متذکر شد: ايمن‌سازي شهري و روستايي يك كار گروهی است و ‌طلب می‌کند ضمن حساس‌تر شدن نسبت به این موضوع، همه دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي برای ساختن شهري ايمن و مبتني بر اصول ساخت و ساز  در استان مشاركت كنند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 860
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 423

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:577
بازدید سال:5934
بازدید کل:8780459