عضویت    ورود
ورود به سایت
» » کاهش 10 درجه‌ای دمای گلستان از چهارشنیه هفته جاری

مدیر کل هواشناسی گلستان اعلام کرد:

کاهش 10 درجه‌ای دمای گلستان از چهارشنیه هفته جاری

 کاهش 10 درجه‌ای دمای گلستان از چهارشنیه هفته جاری

مدیر کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی استان طی چند روز آینده گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‏های هواشناسی و با توجه به تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی، از دیروز تا امروز شاهد کاهش دما، بارش‌های پراکنده باران در سطح استان و بارش برف پراکنده در ارتفاعات بوده‌ایم که این روند ادامه خواهد یافت.  

نوربخش داداشی تنکابنی در گفت‌وگو با  پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: مدل‌های جوی نشان می‌دهند که همچنان تا روز دوشنبه، امواج سامانه پرفشاراستان گلستان  را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این تغییرات جوی در اوقات شب، تکانه‌های جوی ناشی از توپرگرافی نواحی کوهستانی، موجب افزایش ناپایداری، ریزش ملایم و پراکنده باران و برف، پدیده مه و کاهش دید افقی و تداوم سرمای شبانه خواهد شد.

 داداشی تنکابنی ادامه داد: این شرایط جوی همچنین موجب مه‌آلود شدن و  بارش برف در ارتفاعات که به دنبال خود کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای رادر پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تداوم این وضعیت در روزهای جاری لزوم داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ برای عبور از مناطق کوهستانی استان را دوچندان می‌سازد.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: از روز دوشنبه با نفوذ امواج سامانه‌های کم‌فشار دینامیکی شاهد  افزایش نسبی دما در استان خواهیم بود که این وضعیت تا روز چهارشنبه تداوم خواهد یافت.

دادانشی تنکابنی یادآور شد: در پی کاهش فعالیت و عقب‌نشینی این جو، سامانه پرفشار نسبتا سرد بارشی با منشاء شمال‌ غرب اروپا به کشور نفوذ کرده و از چهارشنبه شب تا روز جمعه، هوای کشور و استان گلستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که علاوه بر بارش برف و باران ، دما راهم به طور نسبی بین هشت تا 10 درجه سلسیوس کاهش می‌دهد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 5837
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 416

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:65
بازدید سال:5422
بازدید کل:8779947