عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نگاه فعلی جامعه نسبت به نقش و وظیفه‎اش در مدیریت بحران باید تغییر یابد و آنان در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران گلستان از گرگان، صادق علی مقدم امروز عصر در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در چرخه مدیریت بحران، آگاهی و ایجاد احساس نیاز در مردم برای نقش‌آفرینی در زمان مواجهه با پدیده‌های طبیعی باید به عنوان یک ضرورت مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی هم باید در آموزش‌های جامعه محور خود، نقش مردم را تبیین کنند و این تصور را که شما نباید هیچ کاری کنید که دستگاه‌های امدادی و خدماتی هستند، باید از نگرش جامعه پاک شود.

مقدم با اشاره به 72 ساعت طلایی اولیه در زمان بروز حوادث طبیعی اذعان کرد: در چنین شرایطی تنها کسانی که می‌توانند تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی و عملیاتی به افراد آسیب‌دیده کمک کنند، همانانی هستند که در منطقه حضور دارند و می‌توانند با اقدامات اولیه خود موجب حیات بخشیدن به کسانی شوند که دچار آسیب شده‌اند.

وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده، فقدان آگاهی مردم در حین حادثه و فرآیند مقابله موجب شده، افراد آسیب‌دیده به دلیل ناآگاهی مردمی که به یاری آنان شتافته‌اند، موجب تشدید مشکل جسمی و حتی آسیب‌های نخاعی آنان شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به نقش اطلاع‎رسانی و آگاهی مردم در ایمن‎سازی جامعه افزود:  بالاترین نقش مدیریت بحران، آموزش مردم برای مشارکت آگاهانه است و چنانچه در زمان اولیه حادثه تمام اتفاقات توسط مردم آموزش‎دیده با استفاده از منابع محلی مدیریت شود، بخش مهمی از دغدغه جوامع در آن موعد رفع می‎شود.

مقدم تصریح کرد: سرمایه‎گذاری در بخش پیشگیری تا سه برابر نسبت به پاسخ آورده دارد و همین موضوع لزوم سرمایه‎گذاری در این بخش را دوچندان می‎سازد.

وی در ادامه با اشاره به زلزله به عنوان مهم‎ترین تهدید طبیعی برای استان اضافه کرد: با وجود برنامه‎های متعدد آموزشی، هنوز جامعه ما برای مواجهه با این پدیده طبیعی نیست و رفتار ما در لحظات اولیه وقوع این پدیده طبیعی سراسیمه و توام با هیجان است.

 مقدم ادامه داد: مردم به عنوان سرمايه‎هاي ارزشمند اجتماعي، به خوبي قادر هستند تا در ارتباط با مسائلي که حيات آنها را متاثر مي‎سازد، تصميم‎سازي کنند که دامنه اين مشارکت‎هاي درون‎زا، مراحل پيش تا پس از بحران را در بر مي‎گيرد.

وی ادامه داد: ظرفيت‎سازي، ايجاد و تقويت حس اعتماد و شکل‎گيري شبکه گسترده‎اي از روابط همکاري اجتماعی در فرآیند مدیریت بحران، علاوه بر دوام و پاسخ‎دهي مناسب به مطالبات، موجب کاهش هزينه‎ها می‎شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با گرامیداشت روز پنجم دی ماه، سالروز حادثه تلخ زلزله بم و نام‎گذاری آن به روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اذعان کرد: این روز یادآور حادثه تلخی است که با بیش از 70 هزار کشته و مجروح نشان داد که به چه میزان در برابر پدیده‎ای همچون زلزله آسیب‎پذیر هستیم.

مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

 

مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

 

مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

 

مردم باید در فرآیند مدیریت بحران سهیم شوند

 

مقدم تصریح کرد: در این روز مانورهایی در استان با هدف آمادگی جامعه در برابر زلزله انجام گرفته است که انتظار می‎رود بتواند حداقل هماهنگی بین دستگاه‎های عملیاتی را برای مواجهه با زلزله مهیا سازد.

وی درادامه با اشاره به تلاش استان برای جبران خسارت برودت و یخبندان اخیر در گلستان اذعان کرد: با تلاش مجموعه مدیران و نمایندگان مردم در مجلس وشورای اسلامی مبلغ 105 میلیارد تومان اعتبار به کلستان اختصاص یافت که 5 میلیارد تومان از این مبلغ تحت عنوان تملک دارایی است که صرف بازسازی زیرساخت‌‌ها خواهد شد.

مقدم تصریح کرد: طبق قانون 100 میلیارد تومان نیز درصورت تخصیص برای بحث استمهال و اعطای تسهیلات کم‌بهره به خسارت‌دیدگان گلستانی اعطاء خواهد شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1378
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 408

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1473
بازدید سال:1473
بازدید کل:8775998