عضویت    ورود
ورود به سایت
» » اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: برای مدیریت بهتر حوادث احتمالی، سطح‎بندی اطلاعات هواشناسی می‎تواند به عنوان یک سیاست کاری در دستور کار هواشناسی استان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صادق‎علی مقدم امروز در نشست کاری با مدیر کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: در فرآیند اطلاع‎رسانی به مدیران تصمیم‎ساز در حوزه مدیریت بحران باید اطلاعات دارای ابعاد کامل‎تری از پیش‎آمد احتمالی باشد تا بتوان با برنامه‎ریزی دقیق، سیاست درستی برای مواجهه با شرایط احتمالی اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد: دربسیاری از اوقات، همین اطلاعات درست و به موقع هواشناسی در استان موجب شده است تا بتوانیم ضمن حضور و پیشگیری به موقع، از عواقب فاجعه‎بار حوادث احتمالی  در امان بمانیم و مانع از بروز بحران در سطح استان شویم.

مقدم خاطرنشان کرد: هواشناسی به عنوان یک دستگاه تاثیرگذار در خط مقدم پیش‎بینی و پیشگیری از برخی حوادث طبیعی در استان است.

به گفته وی: تقویت این مجموعه ارزشمند می‎تواند در مواجهه با حوادث احتمالی جوی و محیطی استان موثر باشد و در فرآیند پیشگیری و مقابله نقش موثری ایفا کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وجود اقلیم‎های متفاوت در گلستان خاطرنشان کرد: این استان به دلیل شرایط اقلیمی، از پراکنش میزان بارش‎ برخوردار است به گونه‎ای که در یک منطقه درطول سال به طور میانگین بیش از 400 میلی‎متر باران می‎بارد، اما در منطقه‎ای دیگر از استان، این میزان به 100 میلی‎متر هم نمی‎رسد.

مقدم تصریح کرد: این اقلیم متفاوت نشان می‎دهد که استان در بسیاری از مناطق خود با معضل خشکسالی دست و پنجه نرم می‎کند که البته باید بتوانیم این مشکل را به شکل واقعی و منطبق بر شرایط موجود به کشور منعکس کنیم.

وی ادامه داد: وقتی میانگین آمار بارندگی‎های استان بدون توجه به تفاوت اقلیم که اکثرا دچار کم‎بارشی است  به کشور منعکس می‎شود، تصور می‎شود که گلستان از شرایط خوبی در میزان بارندگی‎‎ها برخوردار است در صورتی که اینطور نیست.

مقدم با اشاره به دوره آموزشی مدیریت بحران در رامسر مازندران اذعان کرد: مهم‎ترین آثار مثبت این دوره آموزشی، تقویت ارتباط مدیران در حوزه‎های مختلف کاری با یکدیگر بوده است.

اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

 

اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

 

اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

 

اطلاعات هواشناسی استان باید سطح بندی شود

 

وی یادآور شد: در این دوره تخصصی مدیران استان، ضمن آشنایی با اخلاق و روش‎های کاری یکدیگر، در جریان مشکلات موجود در حوزه‎های کاری خود قرار گرفته و ضمن استحکام رشته تعامل با یکدیگر، حتی مشکلاتی که در رابطه کاری وجود داشت را حل و فصل کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور برای مواجهه با فصل سرمای پیش‎رو بیان کرد: برای آمادگی بیشتر در این حوزه سعی می‎کنیم، هفته آینده جلسه‎ای با حضور مسئولان استان سمنان در منطقه خوش‎ییلاق برگزار کنیم  

مقدم اضافه کرد: این جلسه با هدف افزایش تعامل منطقه‎ای و اتخاذ تمهیدات لازم برای شرایط خاص منطقه خوش‎ییلاق انجام می‎گیرد تا دغدغه‎های دو استان را در این بخش کاهش دهیم.

وی درادامه با اشاره به حضور مدیر کل جدید هواشناسی در استان ، با تقدیراز تلاش‎های «محمدرضا رضوی»، مدیر کل پیشین هواشناسی استان، برای مدیر کل جدید این اداره کل آرزوی توفیق هر چه بیشتر در مسیر خدمت‎رسانی به مردم شریف استان کرد.

مقدم متذکر شد: انتظار داریم که روند مثبت همکاری با هواشناسی استان همچنان برقرارباشد و تعامل موجود بیش از گذشته تقویت شود.

همچنین مدیر کل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر تعامل افزون با مدیریت بحران استان گفت: وجود بدنه قوی کارشناسی در مجموعه هواشناسی استان ظرفیت مناسبی است تا بتواند نقش موثری در حوزه پیش‎بینی ایفا کند.

نوربخش داداشی خاطرنشان کرد: یکی ازبهترین بدنه‎های کارشناسی در هواشناسی متعلق به گلستان است که می‎توان با تجهیز بیشتر هواشناسی از این ظرفیت برای نقش‎آفرینی بهتر در مباحث کاری سود برد.

وی با اشاره به تجربیات خود در مدیریت چند استان در سطح کشور ادامه داد: در گلستان لزوم وجود هواشناسی سیار با توجه به نوع حوادث و اقلیم خاص آن یک ضرورت عقلانی است.

 داداشی تصریح کرد: انتظار می‎‎رود با تعامل موجود، ضمن رفع مشکلات حوزه هواشناسی شرایط رابرای تقویت هر چه بیشتر این مجموعه به ویژه در حوزه پیشگیری مهیا کرد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 17337
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 401

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 160
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:571
بازدید سال:5928
بازدید کل:8780453