عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ابلاغ دستورالعمل تدابیر جدی دستگاه‎های عملیاتی گلستان برای مواجهه با سرمای احتمالی

مدیر کل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد:

ابلاغ دستورالعمل تدابیر جدی دستگاه‎های عملیاتی گلستان برای مواجهه با سرمای احتمالی

ابلاغ دستورالعمل تدابیر جدی دستگاه‎های عملیاتی گلستان برای مواجهه با سرمای احتمالی

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دستورالعمل تمهیدات لازم دستگاه‎های عملیاتی استان برای مواجهه باسرمای احتمالی در فصول پیش‎رو به دستگاه های عملیاتی گلستان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران گلستان، صادق‎علی مقدم در نشست با مدیر کل پخش فرآوردهای نفتی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: این موضوع در دستور کار مدیریت بحران استان قراردارد و باید از هم‎اکنون برای شرایط خاص احتمالی برنامه‎ریزی کرد تا گرفتار شرایط احتمالی غیرمترقبه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه سوخت استان به عنوان یکی از مهم‎ترین کارگروه‎های مرتبط، از هم‎اکنون این موضوع را در اولویت برنامه‎های خود قرار داده و مشکلات و راهکارهای احتمالی پیرامون آن را مورد بررسی قرار دهد.

مقدم با اشاره به حادثه قطعی گاز استان طی سال 1386 اذعان کرد: تکرار شرایط خاص آن زمان در حال حاضر پذیرفتنی نیست و نباید گذاشت خدای ناکرده با چنین شرایط غیرمترقبه‎ای مواجه شویم.

وی یادآور شد:رصد شرایط استان در حوزه گازی، رفع موانع احتمالی، دوگانه‎سوز کردن مراکز خدماتی و برگزاری مانورهای مرتبط با این موضوع می‎تواند بر آمادگی استان در این حوزه بیافزاید.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشارهبه دستورالعمل سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به آغاز فصل سرما اذعان کرد: در این نامه تاکید شدبا توجه به فرارسیدن فصل سرما و تکثر وقوع حوادث طبیعی، ارتقاء آمادگی استان‎به منظور مقابله با هرنوع حادثه احتمالی در اولویت کاری مدیریت بحران استان قرار گیرد.

 مقدم با اشاره به بندهای مورد تاکید قرار گرفته در این ابلاغیه اذعان کرد:علاوه بر پاکسازی معابر و آبراهه‎ها، در این دستورالعمل، اصلاح پل‎های کم ارتفاع در شهرها و تمهیدات لازم در مجموعه درون شهری به ویژه مسیل‎ها و رودخانه‎های داخل شهرها توسط شهرداری‎ها مورد تاکید قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‎ها، جابه‎جایی منازل ساخته شده در حریم و معرفی مسئولان متخلف در این رابطه به مراجع قضایی نیز از مواردی است که در این نامه به آن اشاره شده است.

مقدم با اشاره به لزوم تامین سوخت کافی در فصل سرما اذعان کرد: در این دستورالعمل این موضوع به عنوان یک دغدغه طرح شده و به تامین انرژی، ذخیره‎سازی امکانات و سوخت مورد نیاز در بخش‎های مختلف، به ویژه پیش‎بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه‎ها تاکید شده تا در هنگام افزایش مصرف گاز طبیعی در سایر بخش‎ها تداوم تولید نیروگاه‎ها میسر شود.

وی ادامه داد: کارگروه سوخت مدیریت بحران استان نیز باید این بند از دستورالعمل ابلاغی را مورد  توجه قرار دهد تا دچار مشکلات احتمالی نشویم.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به لزوم طرح موارد ابلاغیه وزارت کشور در دیگر کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران استان و اطلاع‎رسانی از حوادث احتمالی افزود: توصیه‎ به کشاورزان و باغداران در جهت استفاده به هنگام از سیستم‎های گرمایشی ویژه باغات به منظور جلوگیری از سرمازدگی و آمادگی در خصوص پیشگیری و کنترل امراض مسری در فصول سرد از مواردی است که می‎تواند در کارگروه‎های مرتبط بیان شود.

مقدم به ضرورت آمادگی شعب جمعیت هلال احمر و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص مشکلات احتمالی ناشی از بارش‎ها به ویژه در بخش امداد و نجات، تجهیز پایگاه‎های امدادی و اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت:در چنین اوضاعی، آمادگی کامل برای پایش و پیش‎بینی‎های لازم به هنگام بارش‎ها و فراهم‎سازی تجهیزات و تمهیدات مورد نیاز مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‎ها در زمینه برنامه‎ریزی، تعامل بین دستگاه‎های خدمات‎رسان، مدیریت واحد، آمادگی حداکثری دستگاه‎ها در فصل سرما و تجهیزآنان به ملزومات و امکانات مورد نیاز باید در دستور کار فرمانداران و بخشداران سراسر کشور قرار گیرد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 9875
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 397

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1474
بازدید سال:1474
بازدید کل:8775999