عضویت    ورود
ورود به سایت
» » نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نقش تشکل‎های مردم نهاد استان، درفرآیند مدیریت بحران نیازمند توجه، ساماندهی و فعالیت بیشتر است.

 صادق‎علی مقدم امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با ساماندهی تشکل‎های مرتبط با حوادث غیرمترقبه در چهار چرخه مدیریت بحران« پیش‎بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله وبازسازی و بازتوانی، می‎توان از توانمندی آنان به بهترین وجه سود برد.

 وی ادامه داد: تجارب دنیا در حوزه مدیریت بحران، نشان داده که مشارکت مردمی در فرآیند حوادث، یک نقش تعریف شده است و با به‎کارگیری ازاین قابلیت توانسته بخش مهمی از امور این بخش را در حوادث مدیریت کند.

مقدم خاطرنشان کرد: بر این اساس بر آن هستیم تا با کمک اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان متولی کارگروه تشکل‎های مردم نهاد استان، ضمن هدایت تشکل‎های مردم نهاد و رونق بخشی به فعالیت‎های مرتبط با مدیریت بحران از توانمندی آنان در شرایط مختلف حوادث طبیعی استفاده بهتر و بیشتری شود. 

وی یادآور شد: خوشبختانه تشکل‎های مردم نهاد در گلستان در مقاطعی منشاء حرکات ارزشمندی به ویژه در پروژه موفق «UN» بوده‎اند که همین موضوع نشان از توانمندی این بخش غیردولتی در استان است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: استفاده از تجارب اعضای تشکل‎های مردم‎نهاد می تواند در زمینه آگاهی‎بخشی به جامعه و ارایه آموزش‎های لازم در قبل، حین و پس از بروز اینگونه حوادث به مدیریت بحران و کاستن از میزان خسارات و تلفات کمک موثری کند.

 مقدم ادامه داد: طی این سال‎ها تلاش شد تا از نیروهای مردم در پروسه پیشگیری و اطفای حریق منابع طبیعی استان تحت عنوان گروه‎های 22 نفره استفاده شود اما مطمئنا ظرفیت استان بالاتر از ظرفیت فعلی است.

وی یادآور شد: در فرآیند مدیریت بحران در حوزه بازسازی و بازتوانی می‎توان از توان تشکل‎های خیریه وهیات‎های مذهبی استان نیز سود برد و با آموزش مناسب آنان را نیز در این حوزه برای فعالیت‎های انسان‎دوستانه مهیا ساخت.

مقدم اذعان کرد: سازمان‎های مردم‎نهاد و تشکل‎های مردمی در صورت توانمندسازی نقش موثر و بی‎بدیلی در مدیریت بحران ایفاء خواهند کرد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه کارگروه تخصصی تشکل مردم نهاد مدیریت بحران اضافه کرد: برگزاری منظم جلسات کارگروه تشکل‎های مردم نهاد، آموزش مناسب این تشکل‎ها برای ایجاد آمادگی در آنان به ویژه در زمان حوادث غیرمترقبه، برگزاری نشست تخصصی توام با تعامل بین تشکل‎های مردم‎نهاد و دستگاه‎های عملیاتی مدیریت بحران از جمله اقداماتی است که می‎تواند منجر به تقویت جایگاه این کارگروه تخصصی شود.

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

 

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

 

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

 

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

 

نقش تشکل های مردم نهاد باید در مدیریت بحران پررنگ شود

 

 

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: این تشکل‎ها نباید تنها به شهرها محدود شوند بلکه باید از توان دهیاران، تشکل‎های مذهبی و بسیج در روستاها نیز سود برد تا بتوان از ظرفیت آنان برای مدیریت حوادث‎ احتمالی استفاده کرد.  

مقدم با اشاره به نشست با مدیر کل جدید امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان درزمینه فعال‎سازی و ساماندهی تشکل‎های مردم‎نهاد استان ادامه داد: در این جلسه به دنبال بررسی راهکاری موجود برای تقویت این کارگروه و استفاده از تمامی ظرفیت‎های موجود در تشکل‎های مردم نهاد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‎مندی مدیر کل جدید این اداره کل انتظار می‎رود، کارگروه تخصصی تشکل‎های مردم نهاد مدیریت بحران استان بیشتر از گذشته در جهت اجرای شرح وظایف مصوب و منویات کارگروه تخصصی گام بردارد.

قراراست فردا مدیر کل مدیریت بحران گلستان در نشستی با مدیر کل امور اجتماعی آخرین وضعیت کارگروه تشکل‎های مردم نهاد استان در عرصه مدیریت حوادث غیرمترقبه استان را بررسی کرده و درزمینه فعالیت بیشتر این کارگروه تخصصی بحث وتبادل نظر شود.

  کارگروه تشکل‎های مردم‎نهاد مدیریت بحران، از جمله کارگروه‎های 15 گانه مدیریت بحران گلستان است که ریاست آن بر عهده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 34360
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 396

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:59
بازدید سال:5416
بازدید کل:8779941