عضویت    ورود
ورود به سایت
» وقوع زلزله 3.5ریشتری در گرگان/ وقوع دو پس لرزه دیگر

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

وقوع زلزله 3.5ریشتری در گرگان/ وقوع دو پس لرزه دیگر

وقوع زلزله 3.5ریشتری در  گرگان/  وقوع دو پس لرزه دیگر

صادق‌علی مقدم صبح امروز شنبه در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: این زمین‌لرزه راس ساعت 7:48 صبح امروز شنبه در مقیاس 3.5 درجه ریشتر در شهر «گرگان» به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 9 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۵۴.۴۳۸ و عرض جغرافیایی ۳۶.۸۸۸ روی داده است.

مقدم تصریح کرد: پس از این زلزله دو پس لرزه نیز در مقیاس دو . 2.7 ریشتر طی ساعات 7:58 و 8:21 دقیقه صبح امروزبه وقوع پیوست.

وی با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در این استان شمالی افزود: پس از وقوع زلزله با فرمانداری گرگان و آق‎قلا تماس حاصل شد که فعلا بر اساس گزارش دریافتی خسارتی گزارش نشده است.

مقدم ادامه داد: تاکنون بیش از هشت زلزله در گلستان به وقوع پیوسته که تقریبا همه مناطق استان را به لحاظ جغرافیایی تحت تاثیر خود قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: علی آباد کتول، رامیان، مینودشت، مراوه‎تپه، اینچه‎برون و آق‌قلا مناطقی بودند که طی امسال و سال گذشته در آنان پدیده زلزله روی داده است.  

 مقدم یادآور شد: سوابق تاريخي زلزله در گلستان نشان ‌می‌دهد اين منطقه از مناطق مستعد براي وقوع زلزله‎هاي متعدد است و باید این موضوع را بیش از پیش جدی گرفت.

وی با تاکید بر توجه به موضوع پیشگیری و مقابله در حوادث طبیعی متذکر شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که بدون شک این فرآیند از معبر حوزه پیشگیری و مقابله عبور می‎کند.

مقدم تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی استان، شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.  

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی که هر روز با تهدید زلزله روبه‎رو هستیم باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم، بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه و به شکل جدی و عملی، تدابیری را اتخاذ کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: اگر چه طی این سال‌ها برنامه‌های خوبی توسط دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش و امداد و نجات انجام و مناسبت‌های ملی برای افزایش آمادگی در مقابله زلزله ثبت شده، اما با وجود این کارها، همچنان نیازمند توجه جدی‌تر به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به موضوع زلزله و دیگر بلایای طبیعی هستیم.

مقدم اذعان کرد: وقوع بیش از950 لغزش و زمین‌لرزه در استان طي سال‎هاي اخير موید آن است كه بي‎توجهي به ساخت و ساز اصولي و بافت فرسوده در استان می‌تواند آسيب‎هاي جدی به بخش‌های زیرساختی و جامعه انسانی وارد سازد. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 137954
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 391

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:109
بازدید سال:5466
بازدید کل:8779991