عضویت    ورود
ورود به سایت
» صدور اطلاعیه جوی/رگبار و رعد و برق متناوب از چهارشنبه در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

صدور اطلاعیه جوی/رگبار و رعد و برق متناوب از چهارشنبه در گلستان

صدور اطلاعیه جوی/رگبار و رعد و برق متناوب از چهارشنبه در گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با ورود موج‎های کوتاه از فراز استان در دوشنبه و سه‎شنبه شب این هفته، ناپایداری جوی توام با وقوع رگبار پراکنده به همراه رعد و برق در گلستان دور از انتظار نیست.

سید محمدرضا رضوی ظهر امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان در گرگان اظهار کرد: سامانه اصلی بارشی از روز چهارشنبه در استان روی خواهد داد که ضمن نفوذ تدریجی از سمت غرب، موجب افزایش ابر، رگبار، رعد و برق متناوب و گاهی نیز وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا می‎شود.

وی ادامه داد: این شرایط تا اواخر وقت روز پنج‎شنبه تداوم و دمای هوا نیز طی این مدت تا 9 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

 

رضوی ادامه داد: از روز جمعه شرایط جوی استان به طور نسبی به حالت عادی خود باز خواهد گشت و دوباره شاهد افزایش دما خواهیم بود.

 

وی با اشاره به دمای استان طی امروز و فردا خاطرنشان کرد: الگوهای پیش‎بینی جوی نشان ‎می‎دهند تا فردا دمای استان بین شش تا هشت درجه سانتی‎گراد افزایش نسبی خواهد داشت که از بعد از ظهر دوشنبه همانگونه که بیان شد شرایط جوی تغییر می‎کند.

 

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی خاص طی هفته اخیر در استان اطلاعیه‎ای صادر و برای رئیس و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال شد و در صورت لزوم اخطاریه نیز صادر خواهد شد.

 

رضوی با اشاره به بارندگی روز جمعه اخیر در گرگان اضافه کرد: حجم بارشی که طی این روز در استان اتفاق افتاد در برخی مناطق با بارش چند ماه و حتی یک سال استان برابری می‎کرد.

 

وی یادآور شد: انتظار می‎رود بارندگی روز چهارشنبه هم به شکل رگباری و نقطه‎ای شرایط استان را به لحاظ سیل و آبگرفتگی تحت تاثیر خود قرار دهد که در صورت لزوم جزئیات این شرایط نیز به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

 

رضوی با تاکید بر توجه شهروندان به هشدارهای هواشناسی صادره از استان افزود: بی‎توجهی به این اطلاعیه و اخطاریه‎های جوی می‎تواند نتایج مرگ‎باری داشته باشد که به هیچ وجه قابل جبران نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: همان‎گونه که بارها بیان شد شهروندان گلستانی در ایام پیش‎بینی شده از نزدیک شدن به رودخانه‎ها، قرار گرفتن در فضای باز و تردد در نقاط پرخطر خودداری کنند تا مبادا حادثه ناخوشایندی روی دهد.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اثرات مثبت بارندگی بر کشاورزی استان اذعان کرد: اثرات این بارندگی برای محصولات کشاورزی گلستان از جمله سویا و مرکبات عالی بوده و مطمئنا می‎تواند در افزایش کیفیت باردهی آنان تاثیرگذار باشد.

 

رضوی تصریح کرد: بارندگی در این روزهای پایانی شهریور با توجه به سوابق دیرینه خود دارای شرایط خاصی است و باید ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی به ایمنی خود و خانواده خود توجه کنیم.

 

هوای استان گلستان، صاف تا قسمتی نیمه ابری است و دمای هوا نیز بین 20 تا 25 درجه سانتی‎گراد متغیر بوده و قرار است تا فردا همچنان از شدت دما کاسته شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 89776
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 389

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:87
بازدید سال:5444
بازدید کل:8779969