عضویت    ورود
ورود به سایت
» بارش بیش از 100 میلی متری باران در گلستان و تاکید بر توجه شهروندان به هشدارهای هواشناسی

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

بارش بیش از 100 میلی متری باران در گلستان و تاکید بر توجه شهروندان به هشدارهای هواشناسی

بارش بیش از 100 میلی متری باران در گلستان و تاکید بر توجه شهروندان به هشدارهای هواشناسی

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی، میزان بارش امروز‌ در شهر بندرگز، 103 میلی‌متر، روستای کارکنده 84.9 میلی‌متر و شهر علی آباد کتول 54.0 میلی‌متر بوده است .

سید محمد رضا رضوی عصر امروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیرت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: میزان بارش در شهر کلاله  59.6 میلی‌متر،  قلندرآیش 19 میلی متر و مینودشت نیز 10 میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: بررسی آخرین خروجی مدلهای هواشناسی نشان ‌می‌دهد هجوم مجدد امواج سامانه بارشی از بعدازظهر امروز دوباره آغاز خواهد شد که توام با رگبار و رعدوبرق متناوب و وزش باد خواهد بود.

رضوی تصریح کرد: طبق تصاویر ماهواره‌ای، هسته‌های بیشترین بارش در ناحیه شرقی به ترتیب در شمال شرق مراوه تپه، عزیزآباد، جنگل گلستان، ارتفاعات و نواحی کوهپایه‌ای جنوب غرب استان «بین گرگان و کردکوی» را نشان می‌دهد که این شرایط ناپایدار بارشی تا نیمه‌ شب ادامه خواهد داشت.

رضوی متذکر شد: بعداز آن، دو موج یکی در اوایل صبح فردا شنبه و دیگری فردا شب اوایل شنبه شب موجب بارش ملایم و پراکنده در نواحی کوهستانی می‌شود و در پی آن شرایط جوی به حالت عادی خود باز می‌گردد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن هشدارهای جوی صادره از این اداره کل و مدیریت بحران استان از جانب شهروندان اذعان کرد: بارها به این موضوع اشاره شد که این هشدارهای جوی اعم از اطلاعیه و اخطاریه جدی است و تا این مجموعه احساس نکند که شرایط مشکل ساز است هرگز به انتشار آن اقدام نمی‌کند.

 

خسارت باران به ایستگاه هواشناسی فرودگاه کلاله

عضو اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: از دو روز گذشته با توجه به فعل و انفعالات جوی و گزارش‌های دریافتی از ماهواره و دیگر سامانه‌های اطلاع‌رسانی و مونیتورینگ لحظه به لحظه، اطلاعات دریافتی در ابتدا به شکل اطلاعیه و سپس اخطاریه برای مدیریت بحران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال شد و  سپس از طریق مدیریت بحران استان به تمامی شهرستان ها نیز اطلاع‌رسانی شد.

رضوی با اشاره به خسارات وارده به ایستگاه‌های هواشناسی در استان افزود:  متاسفانه رعد و برق در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی کلاله، موجب ترکیدگی و آتش گرفتن کنتور برق و فیوزهای ورودی ساختمان، سامانه ایستگاه خودکار، شامل سنسورها و دیتالاگر، دستگاه رایانه ایستگاه خودکار، دستگاه رایانه هواگو، UPS و برخی دیگر از تجهیزات شد.

وی تصریح کرد: این خسارات خللی در انجام وظیفه این مجموعه نخواهد کرد و سعی می‌کنیم با تکیه بر دیگر امکانات موجود شرایط جوی را رصد کنیم تا چنانچه مشکل خاص و قابل ملاحظه جوی روی داد به مدیرت بحران استان گزارش شود.

رضوی با تاکید بر تعامل موجود بین این اداره کل و تمامی دستگاه مدیریتی و عملیاتی استان اضافه کرد: برآیند این تعامل علاوه بر برگزاری جلسات متعدد، افزایش اعتماد درون سیستمی و خروجی علمی برخی از اقفداماتی بوده که نتایج مناسب و درخوری داشته است .

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اطلاع‌رسانی از روند اوضاع جوی و با رعایت درست نکات امینی توسط شهروندان، دیگر گلستان شاهد حادثه ناخوش‌آیندی همچون تلفات انسانی امروز نباشد.

هوای گلستان هم اکنون ابری است و دمای هوا نیز به طور متوسط بین 21 تا 24 درجه سانتی‌گراد متغیر است. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1712
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 385

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886