عضویت    ورود
ورود به سایت
» حل مشکل خلیج گرگان بدون تعامل با کشورهای همسایه‎ به نتیجه نمی‎رسد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

حل مشکل خلیج گرگان بدون تعامل با کشورهای همسایه‎ به نتیجه نمی‎رسد

حل مشکل خلیج گرگان بدون تعامل با کشورهای همسایه‎ به نتیجه نمی‎رسد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: هر تصمیمی راجع به خلیج گرگان بدون در نظر گرفتن اثربخشی کشورهای همسایه تاثیر چندانی نخواهد داشت و باید با تعامل با این کشورها موضوع را به سامان رساند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان از گرگان، "صادق‎علی مقدم" صبح امروز در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی در سالن مرکزفرماندهی مدیریت بحران استان گلستان اظهارکرد: ما در موضوع خلیج گرگان، با پدیده ساده‎ای مواجه نیستیم، بلکه در منطقه‎ای زندگی می‎کنیم که به طور دایم می‎لرزد، لرزش‎هایی که درکف دریای خزر روی می‎دهد.

وی خاطرنشان کرد: نباید با یک راه حل شتاب‎زده مشکلی دیگر را پدید آورد، چرا که خیلی از مشکلات کنونی در کشور راه حل مشکلات دیگر بوده و بر مشکلات زیست‎محیطی و حتی اجتماعی افزوده است.

مقدم  با تاکید بر کار علمی در موضوع خلیج گرگان افزود: پیش از هر اقدامی در زمینه خلیج گرگان باید مطالعات جامع علمی را به عنوان مبنای اقدامات این بخش مد نظر قرارداد.

به گفته وی: شرایط طبیعت و اقلیم در دنیا تغییر یافته و آنها روش سازگاری را در پیش گرفته‎اند و نمی‎توان با راه‎حل‎های گذشته، موضوعی همچون خلیج را حل کرد بلکه باید حساب‎ شده به موضوع ورود کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: تردیدی نیست که موضوع خلیج یکی از اولویت‎های مهم استانی است اما اگر در این زمینه کاری انجام ندهیم بهتراز آن است که با عجله کاری را به غلط انجام دهیم.

مقدم خاطرنشان کرد: برای ورود به موضوع خلیج، ابتدا باید تمام اطلاعات و اقدامات انجام شده در باره این موضوع جمع‎آوری و سپس به شکل  تخصصی و علمی موضوع را مورد بررسی قرار داد.

 وی یادآور شد: چنانچه به نتیجه برسیم که موضوعات یاد شده نیازمند مطالعات جامعی است، ضمن مشخص کردن دستگاه مسئول، باید در پی دستیابی به یک برنامه مدون زمان‎بندی شده برای انجام اقدامات لازم و جلوگیری از گسترش مشکلات موجود، کاهش اثرات و علاج‎بخشی آن باشیم.

مقدم ادامه داد: شروع این کار مستلزم تدوین شرح خدمات مناسب، استفاده از دانسته‎ها و تجربه‎های متخصصان امر در دستگاه‎های مرتبط و مراکز علمی و دانشگاهی استانی و کشوری است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 53780
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 366

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 239
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:343
بازدید سال:5700
بازدید کل:8780225