عضویت    ورود
ورود به سایت
» گلستان حائز رتبه اول حریق جنگل‎ها در کشور

مدیر کل منابع طبیعی گلستان خبر داد:

گلستان حائز رتبه اول حریق جنگل‎ها در کشور

گلستان حائز رتبه اول حریق جنگل‎ها در کشور

مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان گفت: در سال گذشته به دلایل شرایط خاص جوی، رتبه اول تعداد حریق کشور به استان گلستان اختصاص یافت.

 ابوطالب قزل‎سفلو صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی مقابله با حریق مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: طبق گزارش سازمان جنگل‎ها و مراتع کشور، طی سال پیش تعداد 332 فقره حریق در جنگل‎های گلستان روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این تعداد حریق، گلستان به لحاظ سطح آتش‎سوزی عرصه جنگلی دررتبه 19 کشور قرارگرفته است که نشان از موفقیت عملکرد این مجموعه در مهار و مقابله با حریق طی سالگذشته بوده است.

قزل‎سفلو یادآور شد: با وجود این تعداد حریق در استان، تنها 199 هکتاراز عرصه‎های جنگلی استان طعمه حریق شد، این در حالی است که در استان لرستان با 62 مورد حریق، دو هزار و 272 هکتار از سطوح جنگلی این استان تحت تاثیر آتش‎‎سوزی قرارگرفت.

وی یادآور شد: در سال گذشته 374 مورد حریق بزرگ و کوچک داشتیم که در آمار سازمان مرکزی، تنها 332 حریق محاسبه شده و همین موضوع عظمت کار این مجموعه و دستگاه‎های همکار استانی را در موضوع مقابله با حریق نشان می‎دهد.

رئیس کارگروه مقابله با حریق در استان گلستان با اشاره به عوامل طبیعی تشدید حریق طی سال‎های اخیر ادامه داد:بررسي‎هاي سينوپتيكي نشان مي‎دهد، شرايط استقرار سامانه پرفشار سيبري در زمان‎هاي گذار از فصل گرم به سرد موجب انتقال آب و هواي گرم و خشك فلات مركزي ايران به استان مي‎شود که در اين شرايط بادهاي گرم و خشك در مدخل دالان‎هاي یاد شده به وقوع پيوسته و موجب افزايش ناگهاني قابل ملاحظه دماو افزایش سریع تبخير و تعرق شده و شرايط را براي آتش‎سوزي مراتع و جنگل‎هاي استان مهيا مي‎كند.

قزل‎سفلو خاطرنشان کرد:طبق بررسی‎های به عمل آمده عمده حریق‎های به وقوع پیوسته در استان حاصل آتش زدن پس مانده­ی محصولات کشاورزی اراضی واقع در حاشیه جنگل‎ها است که عمدتا توسط خود کشاورز و یا افراد دیگر به آتش کشیده می‎شود.

وی با اشاره به عوامل تاثیر گذاردر جلوگیری از گسترش حریق‎ در عرصه منابع طبیعی افزود: تشکیل گروه‎های واکنش سریع در عرصه‎های جنگلی و به کارگیری توانمندی محلی موجب شد تا با وجود کثرت حریق، کمترین سطح آتش‎سوزی را داشته باشیم.

قزل‎سفلو یادآور شد: تداوم چنین برنامه‎ای در سال جاری هزینه‎های زیادی بر این دستگاه تحمیل می‎کند که اکنون به دلیل فقدان اعتبار، توانایی ادامه این برنامه را نداریم.

وی ادامه داد: تامین سوخت هزینه‎های غذایی، ماموریت‎های سازمانی، تعمیر خودروهای سنگین و مرمت جاده‎های بین جنگلی از جمله موضوعاتی است که نیازمند به اعتبار است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 80316
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 365

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 149
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:560
بازدید سال:5917
بازدید کل:8780442