عضویت    ورود
ورود به سایت
» بیش از یک میلیون نفرساعت آموزش مدیریت بحران در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

بیش از یک میلیون نفرساعت آموزش مدیریت بحران در گلستان

بیش از یک میلیون نفرساعت آموزش مدیریت بحران در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: براساس گزارش‎های دریافتی از کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان طی سال گذشته  بیش از یک میلیون نفرساعت دوره آموزشی برای گلستانی‎ها برگزارشد. 

صادق‎علی مقدم ظهر امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گرگان خاطرنشان کرد: در این دوره‎ها مخاطبان، مباحث عمومی و تخصصی از جمله امداد و نجات، تریاژ، آشنایی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی و بازآموزی حمايت هاي رواني رافرا گرفتند.

وی اضافه کرد: طبق این گزارش در سال گذشته 571 هزارو 620 نفر گلستانی از آموزش‎های مرتبط با مدیریت بحران بهره‎مند شدند.

مقدم ادامه داد: بیشترین آموزش‎ها متعلق به جمعیت هلال احمر به عنوان رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان رئیس کارگروه بهداشت مدیریت بحران استان است.

وی با تاکید بر دیگر مباحث آموزشی استان درسال گذشته افزود: آموزش همگانی مبتنی بر نیاز جامعه، پشتيباني در عمليات امدادي، بازآموزی تغذيه، آب و بهداشت در زمان اضطرار، نجات در آوار و جاده از دیگر دوره‎های آموزشی استان در سال گذشته بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: درسال پیش با همکاری دفتر امورروستایی استانداری، دوره آموزشی مدیریت بحران برای دهیاران غرب استان برگزار شد که انتظار می‎رود این دوره برای دیگر مناطق استان نیز برگزارشود.

مقدم با تقدیراز توجه برخی دستگاه‎های عملیاتی استان به موضوع آموزش خاطرنشان کرد: توجه به آموزش به عنوان یک اولویت کاری باید در راس برنامه دستگاه‎های اجرایی و عملیاتی استان قرار گیرد، اما هنوز این موضوع اولویت بسیاری از دستگاه‎های استانی نیست.

 برگزاری دوره آموزشی مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در مشهد مقدس

وی اضافه کرد: انتظار می‎رود، دیگر کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران در استان نیز بیش از پیش به موضوع آموزش به عنوان زیربنای توسعه و توانمند‎سازی در موضوع پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی توجه کنند.

مقدم ادامه داد: این توانمندسازی باید از خود مجموعه دستگاه‎های اداری استان شروع و سپس به دیگر لایه‎های جامعه ختم شود تا در حوادث پیش‎رو شرایط مناسبی در بحث آَشنایی با وظایف کاری و ایمنی حاصل شود.

وی با اشاره به برنامه‎های سال جاری مدیریت بحران استان افزود: توجه به موضوع آموزش رسانه‎ها، توانمندسازی بانوان شاغل در دستگاه‎ها، آموزش مدیران ، فرمانداران و دیگر مسئولان استانی دراولویت کاری این اداره کل قراردارد.

این مسئول گلستانی ادامه داد: باتوجه به گزارش‎های دریافتی ازتهران قراراست آموزش فرمانداران و مدیران دستگاه‎های اجرایی استان که مقرر بود طی سال گذشته برگزار شود، در سال جاری به همراه چند استان دیگر به میزبانی مشهد مقدس برگزار شود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 870
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 362

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 502
بازدید دیروز: 51
بازدید ماه:4839
بازدید سال:4839
بازدید کل:8779364