عضویت    ورود
ورود به سایت
» شرایط جوی فعلی نباید ما از مشکلات زیست محیطی استان غافل کند +تصویر

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

شرایط جوی فعلی نباید ما از مشکلات زیست محیطی استان غافل کند +تصویر

شرایط جوی فعلی نباید ما از مشکلات زیست محیطی استان غافل کند +تصویر

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: شرایط مناسب جوی در استان وبارش‎های خوب فصلی نباید ما از وجود مخاطرات زیست محیطی در استان غافل سازد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان، صادق علی مقدم امروز در نشست با مدیر کل محیط زیست استان گلستان در محل کار وی اظهار کرد: وضعیت کنونی امیدوار کننده است، اما باید پذیرفت، ممکن است این شرایط جوی به شکل مقطعی برخی مشکلات زیست محیطی استان را مرتفع سازد اما راهکاری بلند مدت نیست.

وی ادامه داد: مشکلات گلستان در عرصه‎های زیست محیطی، واقعیت‎های موجود هستند و باید شرایط جوی را به عنوان یک    وضعیت موقتی دانست  چرا که با شروع تابستان و گرمای چند روزه مشکلات دوباره خود را نشان خواهد داد.

مقدم با اشاره به توجه به مخاطرات زیست محیطی استان خاطرنشان کرد: مخاطرات زیست محیطی در استان جدی است و بی‎توجهی به آن علاوه بر تشدید مشکلات این بخش، آسیب‎زا است.

به گفته وی: آتش‎سوزی منابع طبیعی و جنگل‎ها، ریزگردها، عقب نشینی خلیج  گرگان و خشکی تالاب‎ها از جمله مشکلاتی است که استان با آن دست وپنجه نرم می‎کند ودر بسیاری از اوقات استان را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: ریشه و منشا برخی از این مشکلات فرامنطقه‎ای است و برای حل آن نیازمند تقویت دیپلماسی بین‎المللی به ویژه با کشورهای همسایه هستیم.

نقش تاثیرگذار کارگروه زیست محیطی استان در کاهش مخاطرات این بخش

مقدم با اشاره به نقش محوری کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران به ویژه کارگروه مخاطرات زیست محیطی برای چاره‎اندیشی مشکلات استان در عرصه‎های زیست محیطی و منابع طبیعی افزود: این کارگروه می‎تواند برنامه‎های خود را در قالب یک پروژه تحت عنوان برنامه پیشگیری مخاطرات در کارگروه تخصصی خود مصوب و به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه کند.

شرایط جوی فعلی نباید ما از مشکلات زیست محیطی استان غافل کند +تصویر

 

شرایط جوی فعلی نباید ما از مشکلات زیست محیطی استان غافل کند +تصویر

 

شرایط جوی فعلی نباید ما از مشکلات زیست محیطی استان غافل کند +تصویر

 

وی تصریح کرد: این موضوع به ویژه در حوزه پیشگیری و مقابله با حریق‎های احتمالی در عرصه‎های جنگلی استان از اهمیت به‎سزایی برخوردار است و باید قبل از شروع فصل گرما نسبت به تهیه طرحی متناسب اقدام کرد.

مقدم با اشاره به موضوع خلیج گرگان و عقب‎نشینی آن خاطرنشان کرد: بحث خلیج یک موضوع بین‎المللی است که باید همه برای شرایط کنونی راهکارهای پیش‎رو را پیگیری کنیم و مطمئنا این اتفاق اگر از سمت استان روی ندهد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

مقدم یادآور شد: در این برنامه‎ها باید همه جوانب کار را مورد توجه قرار داد و با یک کار مطالعاتی حساب‎شده برنامه‎ها را به پیش برد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 814
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 361

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:62
بازدید سال:5419
بازدید کل:8779944