عضویت    ورود
ورود به سایت
» ماهیت مدیریت بحران در شهرداری‎ها عملیاتی است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

ماهیت مدیریت بحران در شهرداری‎ها عملیاتی است

ماهیت مدیریت بحران در شهرداری‎ها عملیاتی است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: شهرداری یکی از اعضای شورای هماهنگی شهرستان است و با راه‎اندازی بخش مدیریت بحران به عنوان یک دستگاه عملیاتی ذیل شورا انجام وظیفه می‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیرت بحران استان گلستان، صادق‎علی مقدم صبح امروز شنبه در جلسه کاری با همکاران اداره کل مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: این تصور که این مجموعه یک بخش موازی با شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان است، تصوری نادرست است، چرا که فلسفه وجودی این بخش با توجه به ماهیت آن با یکدیگر متفاوت است.         

وی خاطرنشان کرد: مجموعه فرمانداری به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران با وظیفه‎مندی ستادی به دنبال هماهنگی بین ارکان و نظارت بر عملکرد دستگاه‎ها در حوزه مدیریت بحران است و شهرداری نیز به عنوان عضو و با توجه به سیاست‎های شورا انجام وظیفه می‎کند.   

*لزوم حضوردبیر مدیریت بحران شهرستان در جلسات مدیرت بحران شهرداری

مقدم تصریح کرد: انتظار می‎رود در جلسات مدیریت بحران شهرداری‎ها نیز، دبیر مدیریت بحران شهرستان حضور یابد تا هماهنگی بیشتری بین اعضای مدیریت بحران شهرستان ایجاد شود و عملکرد آن حوزه نیز به شورای مدیریت بحران شهرستان و استان منعکس شود.

وی با تاکید بر توجه به پروژه‎های حوادثی در شهرستان‎ها ادامه داد: انتظار می‎رود در کمیته برنامه‎ریزی شهرستان‎های استان، پروژه‎های حوادثی به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: این مجموعه استانی نیز در صورت ابلاغ اعتبارات حوادثی، اولویت‎‎ها را بر مبنای مصوبات کمیته برنامه‎ریزی شهرستان‎ها مدنظر قرار خواهند داد.

پروژههای حوادثی در اولویت شهرستان ها باشد

مقدم اضافه کرد: این که پس از ابلاغ اعتبار به دنبال تعریف پروژه باشیم، روند درستی نیست و باید بدنه کارشناسی در شهرستان‎ها، برای شناسایی، معرفی و تدوین طرح‎های مورد نیاز منطقه در حوزه مدیریت بحران شکل بگیرد.

وی با اشاره به نام‎گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اذعان کرد: تحقق این شعار در گروه تلاش، تحرک و کوشش مضاعف تمامی اعضای بدنه دستگاه‎های اجرایی است تا با خدمت بیشتر بتوان به این نگاه راهبردی جامهعمل پوشاند.

مقدم متذکر شد: در ماهیت اکثر برنامه‎های امسال این اداره کل نیز به وضوح می‎توان این شعار راهبردی را یافت، چرا که با کارکرد درست این حوزه به ویژه در مرحله پیشگیری و آمادگی می‎توان از تحمیل بسیاری از هزینه‎های مالی و حتی انسانی در کشور کاست.

وی یادآور شد: تاکید بر فراگیری بیمه اماکن مسکونی در کشور که از سیاست‎های راهبردی مقام معظم رهبری به شمار می‎رود، از برنامه‎های اولویت‎دار این مجموعه است و اعتقاد داریم این طرح به طور مستقیم در ارتباط با موضوع اقتصاد مقاومتی است. 

این مسئول گلستانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت اطلاع‎رسانی مناسب از اقدامات این حوزه کاری به افکار عمومی و رسانه‎ها یادآور شد: اطلاع‎رسانی و آموزش کلید تغییر نگرش جامعه نسبت به عملکرد این حوزه کاری است و باید نه تنها یک بخش یا فرد بلکه همه در تحقق این مهم تلاش کنند.

مقدم با اشاره به برنامه‎های شاخص این اداره کل در سال جاری ابراز امیدواری کرد: با تحقق این برنامه‎های شاخص بتوان گام ارزنده‎ای در تحقق اقتصاد مقاومتی و خدمت‎رسانی بیشتر و اثرگذارتر به مردم شریف استان برداشت.    

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1215
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 344

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:201
بازدید سال:5558
بازدید کل:8780083