عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مدیر کل محیط زیست گلستان خبرداد: مهارکامل آتش سوزی پارک ملی گلستنان


مدیر کل محیط زیست گلستان خبرداد: مهارکامل آتش سوزی پارک ملی گلستنان

مدیر کل محیط زیست گلستان خبرداد: مهارکامل آتش سوزی پارک ملی گلستنان

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی محیط زیست استان، آتش‎سوزی پارک ملی گلستان از دیشب به طور کامل اطفاء و مهار شد.

اسماعیل مهاجر در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: این حریق از بعد ازظهر دیروز شنبه شروع شده بود و حدود 50 هکتار از این منطقه حفاظت شده را طعمه حریق ساخت.

وی خاطرنشان کرد: این آتش‎سوزی که عمدتا به شکل خطی و سطحی بوده از منطقه‎ای به نام «پیچ سلیمان کشته» آغاز شد و سپس گسترش یافت.

عامل انسانی مهمترین دلیل آتشسوزی دیروز پارک ملی گلستان

به گفته مهاجر: در این حریق، درختچه‎های بیشه‎زاری« کرکو» و «سیاه‎تلو» سوختند و یک تراکتور‎های این مرکز نیز در این محدوده سقوط کرد.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط جوی از جمله دمای بالای منطقه، اکنون نیروهای عملیاتی محیط زیست استان به طور آماده‎باش در منطقه مستقر هستند تا در صورت بروز حریق احتمالی سریع آن را اطفاء کنند.

این مسئول گلستانی با اشاره به عوامل آتش‎سوزی پارک ملی گلستان تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن جاده عبوری در میان این جنگل، عوامل انسانی، مهمترین عامل وقوع این حریق و دیگر حریق‎های مشابه به شمار می‎رود.

 مهاجر خاطرنشان کرد: متاسفانه مسافران عبوری یا رهگذران، با بی‎توجهی نسبت به مباحث ایمنی در حواشی این مسیر، سبب‎ساز حریق در عرصه منابع طبیعی می‎شوند.

موضوع احداث جاده جایگزین جاده فعلی بلاتکلیف مانده است

وی با اشاره به آسیب‎های قرار گرفتن جاده در پارک ملی گلستان اذعان داشت: از سال‎ها ‎قبل پیشنهاد شد که مسیر عبوری دیگری تعریف شود و جاده فعلی به عنوان یک جاده توریستی مدنظر قرار گیرد، اما متاسفانه این موضوع همچنان بلاتکلیف مانده است.

  مدیر کل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: باوجود مصوبه دولت برای انجام این مهم، محیط زیست برای تحقق آن تنها مانده و نمایندگان استان هم تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده‎اند.

مهاجر ادامه داد: البته استاندار گلستان به این موضوع اعتقاد دارد و امیدواریم که دولت نیز مشکلات اعتباری احداث جاده جدید را به عنوان یک موضوع اولویت‎دار مد نظر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ‎شرایط فعلی پابرجا باشد، باید همچنان شاهد حریق‎ در عرصه این پارک ملی حفاظت شده باشیم و البته وقوع سیل‎های تخربی نیز دور از ذهن نخواهد بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1066
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 34

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 304
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:408
بازدید سال:5765
بازدید کل:8780290