عضویت    ورود
ورود به سایت
» » «ال نینو» زنگ خطر برای هماهنگی بیشتر برابر حوادث احتمالی است

معاون عمرانی استاندار گلستان:

«ال نینو» زنگ خطر برای هماهنگی بیشتر برابر حوادث احتمالی است

«ال نینو» زنگ خطر برای هماهنگی بیشتر برابر حوادث احتمالی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: پدیده جوی «ال نینو»، هشدار و زنگ خطری برای ایجاد هماهنگی وآمادگی بیشتر استان در برابر حوادث احتمالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان، «رضا مروتی» در جلسه شورای هماهنگی مدییت بحران استان گلستان اظهار کرد: نگاه به پدیده هواشناسی به منزله هشدار و بهانه‎ای برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‎های عملیاتی استان و مانع از غافلگیری در برابر اتفاقاتی است که ممکن است روی دهد.

 تاکید بر تحقق اعتبارات سیل در سال گذشته

وی خاطرنشان کرد: به محض دریافت نامه کشور مبنی بر تغییرات جوی و احتمال سرمای سخت در ماه‎های پیش‎رو، ضمن مکاتبه بادستگاه‎های عملیاتی، جلسات متعددی هم با این دستگاه‎ها برگزارشد و بر آمادگی آنان تاکید شده است.  

مروتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محقق نشدن اعتبارات حوادثی سیل سال گذشته در گلستان اذعان کرد: در حادثه سیل سال پیش، با توجه به اعلام واقعی خسارات و سخت گیری سازمان مدیریت بحران کشور بر همین ارقام ارائه شده، مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که تنها 10 درصد آن محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: به راستی پاسخگوی عدم تحقق این اعتبار چه کسی است وچرا با وجود تحمیل این خسارات باید همچنان منتظر اعتبارات به شکل قطره چکانی باشیم.

مروتی با تاکید بر پیگیری هر روزه استاندار گلستان در زمینه تحقق این اعتبارات تاکید کرد: چنانچه فضای فعلی ادامه پیدا کند، به دلیل انباشت خسارات، از توان و میزان آمادگی استان کاسته و در این بین اثرات خسارت‎بار حوادث نیز دوچندان می شود.

وی ادامه داد: استان گلستان را دریایبد، استانی که تمام همکارانم در این بخش از هیچ تلاش فردی مضایقه نمی‎کنند و حتی فرماندارش در معرض حریق قرار می‎گیرد و مردمانش در کنار مدیریت بحران استان بدون چشم‎داشتی از جان خود مایه می‎گذارند.

 گلستان را دریابید

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: دستگاه‎های مسئول کشور به این بخش مسئولانه‎تر نگاه کنند تا قول‎هایی که داده شد، محقق شود، چرا که  بر اثر تداوم چنین رویکردی توان‎ موجود تحلیل می‎رود  .

مروتی ادامه داد: از موضوعات دیگر در حوزه اعتبارات، طرح جامع سیلاب است که در گلستان تهیه شد و دستگاه‎های عملیاتی استان زحمت کشیدند، اما حق استان در این بخش نه که اداء نشد، بلکه حق به دیگران داده شد تا مشخص شود، گلستان در این بخش هم مظلوم واقع شده است.

مروتی درادامه با اشاره به موضوع جابه‎جایی روستاهای در معرض سیل استان و مشکلات پیرامون این جابه‎جایی بیان کرد: در بحث جابه‎جایی‎ها، نیازمند مطالعات هستیم؛ نه بر اثر هیجان همه روستاها را جابه جا کنیم، نه اینکه همه معضلات روستاها را به جابه جایی ربط دهیم.

 وی ادامه داد: درمورد روستاهایی که جا به جا شدند و مشکل نشست در منطقه فعلی دارند، تنها این موضوع در این منطقه بلکه در همین گرگان هم نشست وجود دارد، پس باید با کمک هم مشکلات را تدبیر کرد.

 مروتی با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر کشور مبنی بر تشکیل ساختارمدیریت بحران در شهرداری‎ها افزود: مدیریت بحران در شهرداری‎ها تنها داشتن ماشین آتش‎نشانی نیست، بلکه باید همه بخش‎های شهرداری را در بربگیرد و ساختار مدیریت بحران در این مجموعه تعریف شود.

شهرداران گلستان بخش مدیریت بحران ایجاد کنند

وی اضافه کرد: شهرداران استان تنها یک هفته فرصت دارند، این بخش را در مجموعه خود ایجاد کنند و گزارش راه‎اندازی و ایجاد این بخش را به مدیریت بحران استان اطلاع‎رسانی کنند، در عین حال  بیان این موضوع در این جلسه به منزله ابلاغیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداردر ادامه با تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با سرمای احتمالی پیش‎رو از دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا موضوع  سوخت دوم را به عنوان یک اولویت در دستور کاری خود قرار دهند.

 مروتی در ادامه با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر برنامه مانورزلزله مدارس در هشتم آذرماه؛ ازفرمانداران استان ودستگاه‎های مسئول در این زمینه خواست تا برای برگزاری هرچه مطلوب‎تر این مانور در سطوح تمامی مدارس استان تلاش کنند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 65552
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 313

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:581
بازدید سال:5938
بازدید کل:8780463