عضویت    ورود
ورود به سایت
» » آیه‎های باران بر گستره سبز گلستان

فارس گزارش می‎دهد:

آیه‎های باران بر گستره سبز گلستان

آیه‎های باران بر گستره سبز گلستان

باران فرو می‎ریزد، بر پهنای سرزمینی که عاشقانه‎هایش، ترجمان ترانه‎‎ مادری است و دل‎فریبانه‎ها‎یش، هم‎ترانه شعر کودکانه  روز باران.    

 جشن آَشتی باران در دیار خزان‎زده گلستان، این روزها دیدنی است، فروهشتن قطرات روشن زندگی بر دشت‎های باور این سرزمین سبز در فضایی مه‎آلود و آسمانی دل‎گرفته از ابرهای تردید، تو گویی این ترانه جاری را پایانی نیست.

باران را با این سرزمین کهن الفتی دیرینه است، انسی به وسعت شعرهای عارفانه و منظومه‎های عاشقانه‎اش، بارانی که از جنس امید است و پیام آور روزهای خوب مزرعه.

آسمان همچنان می‎بارد آن هم بر سرایی که دلتنگ باران است، سرزمینی که تجربه طعم تلخ کم آبی را در تابستانی که گذشت پشت سرگذاشته، اما همچنان بیم‎ناک است، دلواپس روزهایی که آسمان دیگر این‎قدر دست و دلباز نیست و گسل‎های باور زمین در حسرت قطرات شفاف زندگی ترک بر‎می‎دارند.               

*تاثیرات مثبت النینو بر بارشها گلستان

مدیر کل هواشناسی استان گلستان که این روزها لحظه به لحظه آخرین وضعیت جوی این استان شمالی را رصد می کند، بارش‎های پائیزی امسال را امیدوار کننده می‎داند، هرچند انتظار دارد این بارش‎ها همراه با بارش برف در زمستان هم تداوم یابد.

سید محمد رضا رضوی گفت: همان‎طور که پیش‎بینی می‎شد از دیروز با ورود سامانه بارشی به گلستان شاهد بارندگی‎های پراکنده در سطح استان بودیم و از امروز نیزمی‎بایست شاهد بارش متناوب در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: بارش باران هم‎اکنون در سراسر استان جریان دارد و انتظار می‎رود این وضعیت تا روز پنج‎شنبه تداوم داشته باشد.

این مسئول گلستانی با اشاره به تاثیرات جریان جوی النینو بر گلستان اذعان کرد: این تاثیرات جوی خود را با افزایش دامنه بارندگی در استان نشان داده و انتظار می‎رود این وضعیت تداوم داشته باشد.

رضوی با اشاره به این موضوع که نمی‎توان نسبت به شدت سرما در ماه‎های آینده نظر قطعی داد، خاطرنشان کرد: با توجه به تکنولوژی فعلی که در خدمت هواشناسی است، می‎توان 10 روز قبل از وقوع سرما و یخبندان اطلاع‎رسانی کرد.

وی اضافه کرد: انتظار می‎رود، تاثیرات النینو که بیشتر خود را به شکل بارش باران عرضه می‎کند، تا اوایل فروردین‎ماه  سال آینده ادامه داشته باشد.

*تمامی معابر عبوری گلستان باز است

همچنین رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه شهرسازی استان گلستان گفت: براساس گزارش‎‎های دریافتی از راهدارخانه‎های استان، هیچ مشکل خاصی در مسیرهای مواصلاتی استان وجود ندارد و  تمامي معابر استان باز است. 

حسین محبوبی  اظهار کرد

: باران در تمامی محورهای عبوری استان جریان دارد و تنها در محور توسکستان به دلیل مه‎گرفتگی تردد به آرامی و توام با احتیاط حریان دارد.

وي تصريح كرد: بارش برف فعلا در هیچ کدام از محورهای استان گزارش نشده، اما با توجه به تغییرات جوی احتمال بارش آن به ویژه در شب پیش رو، به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

 محبويي اضافه كرد: نيروهاي راهداري در مناطق پرخطر مستقر و ضمن آماده‌باش كامل در محورهای عبوری استان آماده مواجهه با هرگونه شرایط خاص و خدمت‎رسانی به هموطنان عزیز هستند.

وی افزود: باتوجه به بارش باران در محورهای عبوری، این مسیرها لغزنده هستند و بر اين مبنا به رانندگان توصیه می‎شود، با سرعت مطمئنه و رعایت خط فاصله طولی با دیگر خودروهای عبوری حرکت کنند.

 این مسئول گلستانی راه و شهرسازی گلستان، با تاكيد بر اهميت آگاهي جوي مسافران قبل از سفر به استان خاطرنشان کرد: رانندگان پيش از سفر با شماره تلفن  «141» راه و شهرسازی نسبت به وضعيت جوي و ارتباطي استان اطلاع حاصل كنند.

محبوبی خاطرنشان کرد: در سفر به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، علاوه بر سوخت کافی و ریختن ضد یخ در شیشه‎شور و رادیاتور، به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی ضروري و حياتي است.

وی با اشاره به رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان در مسیر جاده‎ها تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‎شود در اين ايام، تلاش شود مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی در طول روز انجام شود و رانندگان هم ضمن کنترل فنی، از ايمني فني خودروی خود قبل از سفر به این استان شمالی اطمينان حاصل كنند.

 محبوبی با تاکید بر توجه جدی به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس راه توسط رانندگان خودروها در طول مسیر  افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به فعاليت 11 راهدارخانه ثابت و 12 راهدارخانه فصلی در معابر اصلي استان خاطرنشان کرد:در اين راهدارخانه ها  حدود400  نفر راهدار به شکل شبانه‎روزی درحال فعاليت و آماده خدمت‎رسانی هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه شهرسازی استان گلستان محل استقرار راهدارخانه‎های ثابت را  درازنو، چارباغ، دماغ، گلیداغ، خوش‎ییلاق یک و دو، جنگل گلستان، دوزین ومحور دهنه زرین گل و غیره برشمرد. 

محبوبي تصريح كرد: چنانچه اطلاعيه يا خبر جديدي مبني بر اختلال در مسيرهاي عبوري دريافت شود، از طريق اين رسانه به هموطنان منعكس خواهد شد.

*شرایط جوی تاکنون مشکل خاصی ایجاد نکرده است

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بارش باران در گلستان، هوای این دیار را تلطیف کرده و جنگل‎های گلستان را در سال جاری از دغدغه حریق رها ساخته است.    

صادق‎علی مقدم  امروز در گفت‎وگویی خبری تصریح کرد: مشکل خاصی بابت این شرایط جوی در استان وجود ندارد و كشيك‌هاي مستقر در دستگاه‎هاي اجرايي استان، آماده پاسخ‎گويي و خدمت‎رسانی به شهروندان  گلستانی درصورت  مواجهه با حوادث احتمالی هستند.

 وی ادامه داد: هماهنگي و تعامل مناسبي بين دستگاه‎هاي اجرايي و امدادي استان جريان دارد و انتظار مي رود با وجود اين تعامل، مشكلي ایجاد نشود. ‌

هوای گلستان هم‌اکنون ابری است،  بارش در آن جریان دارد و دمای آن نیز بین  6 تا 11 درجه سانتی‎گراد متغیر است.

[audio=/uploads/film/03 - Track.MP3]


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 30979
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 308

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:114
بازدید سال:5471
بازدید کل:8779996