عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مدیریت بحران آماده انتقال تجربیات خود به پدافند غیرعامل استان است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

مدیریت بحران آماده انتقال تجربیات خود به پدافند غیرعامل استان است

مدیریت بحران آماده انتقال تجربیات خود به پدافند غیرعامل استان است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این مجموعه آماده است تا تجربیات چند ساله خود را در اختیار حوزه پدافند غیرعامل استان قرار دهد.

صادق‎علی مقدم امروز در گفت‎وگو با  پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: تعامل این دو بخش در برخی از حوزه‎های کاری می‎تواند به تحقق اهداف هر دو مجموعه کمک کند.

وی با اشاره به تفاوت‎های ساختاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: با توجه به تجربیات گذشته و حتی قبل از انقلاب، پرداختن این دو موضوع به عنوان یک مجموعه واحد، منطقی نیست و هر دو بخش کارکردهای خاص خود را دارند.

مقدم خاطرنشان کرد: طراحان ادغام این دوسازمان، شناخت چندانی از کارکرد این دو بخش ندارند وگرنه از نظر ماهوی این دو بخش به لحاظ کارکردی، هدف‎گذاری و نتایج با یکدیگر تفاوت‎های اساسی دارند.      

وی تصریح کرد: موضوع پدافند غیرعامل و وظایف آن در مباحث ملی و کلان کشور و در مقابل هجوم دشمن به طرق مختلف کاربرد دارد.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت  بحران استان گلستان یادآور شد: اکثر تهدیدات سیاسی و نظامی علیه یک کشور را می‎توان با تدابیر خاص پیش بینی و مدیریت کرد، این در حالی است که نمی‎توان وقوع یک زلزله با مقیاس ریشتر بالا را پیش‎بینی و از خسارات آن چه در ابعاد کم و چه در ابعاد زیاد جلوگیری کرد.

مقدم با اشاره به ماهیت این دو بخش افزود: با توجه به تفاوت تهدید در حوزه‎های امنیتی، نظامی و دست ساخته بشر باحوادث طبیعی، سناریوی برنامه پاسخ این دو مقوله با هم متفاوت است و تفاوت بینادی در وظیفه‎مندی آنان وجود دارد.

وی ادامه داد: کار در بخش مدیریت بحران آنی و اضطراری است و حتی ممکن است محلی و منطقه‎ای باشد اما در بخش امنیتی و نظامی، نوع تهدیدها متفاوت است و حتی یک تهدید در این بخش ممکن است به عنوان یک بحران همه کشور را درگیر خود سازد.

 مقدم تصریح کرد: طغیان رودخانه‎‎ها به واسطه باران‎های نقطه‎ای، سرما،  یخبندان و بسیاری از حوادث طبیعی منشاهای طبیعی داشته و اجتناب‎ناپذیر هستند و تنها ممکن است یک منطقه خاص را تهدید کند، اما پس از فروکش کردن آن پدیده اوضاع و شرایط به حالت طبیعی باز می‎گردد و حتی ممکن است کشورهای دیگر را برای کمک به شما وادار سازد در حالی که در جریان موضوع مانند حمله نظامی چنین وضعیتی وجود ندارد و افراد همچنان در شرایط ناامن باقی می‎مانند و برگردان اوضاع به شرایط عادی زمان‎بر است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 110446
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 300

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1469
بازدید سال:1469
بازدید کل:8775994