عضویت    ورود
ورود به سایت
» » آمادگی مدارس گلستان برای برگزاری مانور هشت آذر

معاون مدیر کل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد:

آمادگی مدارس گلستان برای برگزاری مانور هشت آذر

آمادگی مدارس گلستان برای برگزاری مانور هشت آذر

معاون مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در روز هشتم آذرماه در تمامی مدارس استان مهیا می‎شود.

حمید منتظری امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان افزود: افزایش سطح آگاهی و ایجاد و گسترش فرهنگ ایمنی در مدارس از جمله اهداف برگزاری مانور عملیاتی هشت آذر در استان است.

وی اضافه کرد: در این تمرین آمادگی به دنبال آموزش صحیح به جامعه مخاطب و  ایجاد آمادگی در آنان برای انجام واکنش‎های سریع و صحیح در زمان وقوع زلزله هستیم.

 منتظری با تاکید بر تدوین سناریوی این مانور بر مبنای واقعیت های موجود تصریح کرد: این تمرین  باید منطبق بر واقعیت و شرایط واقعی حاکم بر چنین اتفاقاتی باشد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش استان متولی اصلی برگزاری این مانور عملیاتی است و از همه دستگاه‎های اجرایی و امدادی دخیل در این مانور انتظار می‎رود، نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

 این مسئول گلستانی با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ‎سازی ایمنی در برابر بلایای طبیعی اذعان داشت: تبعات آمادگی دانش‎آموزان مدارس در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله در کشور، آمادگی بخش عمده‎ای از جمعیت کشور در مقابله با چنین رویدادهای طبیعی است.

منتظری ادامه داد: این مانور هم‎زمان با کشور در تمامی مدارس سطح استان برگزار می‎شود و از تمامی فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها انتظار می‎رود، به طور جدی پیگیر انجام این مانور آموزشی باشند.

همچنین رابط کشوری برگزاری مانور هشت آذر در استان گلستان گفت: اجرای مانور زلزله در قالب حفظ آرامش، پناه‎گیری و خروج اضطراری است.

یوسفعلی مسعودی تصریح کرد: با تکرار چنین مانورهایی، واکنش‎های مناسب در مقابل بلایای طبیعی، باید ملکه ذهن کودکان و نوجوانان به عنوان اقشار آسیب‎پذیر در مقابل بلایا شود.

شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در روز یکشنبه هشت آذرماه سال جاری در تمامی مدارس سطح استان برگزار می‎شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 64334
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 299

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:590
بازدید سال:5947
بازدید کل:8780472