عضویت    ورود
ورود به سایت
» » محدودیت عبوری برای مسیر (کفتر خوسه) در زیارت گرگان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

محدودیت عبوری برای مسیر (کفتر خوسه) در زیارت گرگان

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بر اثر بارندگی های اخیر در مسیر زیارت گرگان، مسیر فرعی کفتر خوسه از راه‎های منابع طبیعی مسدود شده است.

صادق علی مقدم در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان افزود: در شرایط فعلی این مسیر که از معابر اصلی و مصوب جاده زیارت محسوب نمی‎شود به دلیل تخریب، غیر قابل عبور است.  

وی با اشاره به بارندگی‎های اخیر در گرگان اضافه کرد: بر اثر ریزش آوار ارتفاعات در جاده زیارت و نشست زمین در بخش‎های حفاری شده اخیر شرکت گاز، مسیر زیارت در پنج شنبه هفته گذشته مسدود بود که طی ساعاتی بازگشایی شد.

مقدم با اشاره به کیفیت عملیات پیشگیری در محور زیارت اذعان کرد: به محض اطلاع از بارش نقطه‎ای در محور زیارت، ضمن حضور در منطقه، با هماهنگی به عمل آمده پلیس راهوار در این نقطه به طور کامل مستقر و سریعا ورودی به زیارت از سمت میدان ناهارخوران مسدود و تخلیه مسافران در تفرج‎گاه‎های طول مسیر به عمل آمد و اطلاعیه انسداد مسیر یاد شده نیز از صدا وسیمای گلستان اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: از لحظات اولیه حادثه، با حضور مدیران دستگاه‎های عملیاتی از جمله راه و شهرسازی گرگان، پاکسازی سطح راه و حاشیه‎های طول مسیر انجام و تابلوهای لازم از قبیل علایم خطر، باریک شدن جاده، احتیاط و غیره نصب شد.

مقدم با اشاره به اقدامات انجام گرفته و تقدیر از پلیس راهوار و راه و شهرسازی گرگان، متذکر شد: اگر چه مسیر اصلی زیارت سرانجام بازگشایی شد، وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد شرکت گاز استان سریعا نسبت به مرمت مسیر حفاری شده و نصب تمامی علائم ایمنی وفق ماده 211 آئین‎نامه راهوار اقدام و پلیس راهوار مرکز استان بر آن نظارت کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به سقوط یک تیر برق روشنایی در مسیر زیارت به طرف رودخانه یادآور شد: با توجه به خطر استمرار و و وقوع بارندگی‎های شدید و جاری شدن سیلاب، مدیریت توزیع برق ناحیه غرب گرگان باید نسبت به مرمت، جمع‎آوری و ایمن سازی این مسیر افدام عاجل به عمل آورد.

مقدم تصریح کرد: حوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه‎های عملیاتی و پلیس راهوار استان، بارندگی شدید و جوادث پیرامون آن هیچ‎گونه خسارات جانی و مالی به همراه نداشت.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اخطاریه‎های مدیریت بحران استان افزود: باوجود انعکاس این اخطاریه‎ها، بازهم شاهد حضور مردم طی این ‎روزهای پر خطر در ارتفاعات و مناطق ییلاقی بوده‎ایم.

مقدم یادآور شد: ختی در زمانی که مانع از حرکت مردم به سمت نقاط آسیب دیده بر اثر بارش شده بود‎ه‎ایم، باز هم بسیاری از آنان مقاومت می‎کردند و اصرار داشتند که در این مناطق حادثه‎ساز حضور یابند.

وی همچنین با اشاره به دیگر مسیرهای مرتفع و کوهستانی استان که تحت‎تاثیر بارش شدید چند روز گذشته قرار گرفته بودند بیان کرد: با اقدام به موقع اداره راه وشهرسازی کردکوی ارتفاعات این شهر برای عبور و مرور موقت صرفا خودروهای کمک‎دار بازگشایی شد و عملیات بهسازی همچنان ادامه دارد.

 این مسئول گلستانی تصریح کرد: روستاهای «گوک دره» بالا و پایین، « آق قله» و «پس‎دره» بالا و پایین از جمله مناطقی بودند که برای بار دوم  به دلیل شستگی جاده در برخی نقاط، موجب انسداد راه روستایی شده بود که البته اکنون همه این مسیرها به جز یک مسیر رفع انسداد شده است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 44713
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 291

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1464
بازدید سال:1464
بازدید کل:8775989