عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تغییر رویکرد مدیریت بحران برای ایمن‎سازی روستاهای در معرض خطر گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

تغییر رویکرد مدیریت بحران برای ایمن‎سازی روستاهای در معرض خطر گلستان

تغییر رویکرد مدیریت بحران برای ایمن‎سازی روستاهای در معرض خطر گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: جابه‎جایی‎ روستاهای در معرض خطر  اولین گزینه برای ایمن‎سازی این مناطق نیست و این رویکرد اکنون تغییر یافته است.

صادق‎ علی مقدم در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان اضافه کرد: در موضوعاتی همچون روستاهای در معرض خطر پدیده‎های طبیعی، بهترین گزینه، توجه به نسبت سازگاری روستا با شرایط موجود است، چون در جابه‎جایی‎ها نمی‎توان تمامی موضوعات هویتی، معیشتی و اجتماعی را تامین کرد.

وی یادآور شد: بهترین گزینه در مواجهه با چنین شرایطی در اولویت قرار دادن مطالعات ساختگاهی است تا ضمن بررسی و تحلیل آمایشی شرایط موجود و خطرپذیری منطقه، اتخاذ تصمیم‎ شود.

مقدم با اشاره به این موضوع که به دنبال انتقاد از اقدامات گذشته نیسیتم، خاطرنشان کرد: در آن مقطع تصور می‎شد این کار بهترین گزینه موجود است؛ اما پس از گذشت سال‎ها از این اقدام، تبعات منفی جابه‎جایی‎ها خود را نشان داده است.

وی تصریح کرد: طی سنوات گذشته، در تصمیماتی مدیریتی با هدف پیشگیری و ایمن‎سازی مناطق در معرض خطر، اقدام به جابه‎جایی یک‎سری روستاهای در معرض خطر شد که آسیب‎شناسی جابه‎جایی‎ها نشان می‎دهد، برخی روستاها به دلیل فقدان مطالعات ساختگاهی موقعیت فعلی، در حال حاضر با خطراتی نظیر نشست زمین مواجه شده‎اند.

وی یادآور شد: در اکثر این مناطق به دلیل آن‎که تمامی جوانب از جمله معیشت و مباحث هویتی لحاظ نشده است، بازگشت افراد به سکونت‎گاه‎های قبلی که از امنیت چندانی برخوردار نیست، انجام گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر ایمنی به عنوان مهم‎ترین اصل در مدیریت بحران افزود: سکونت‎گاه‎های قبلی روستائیان به دلیل فقدان برخورداری از امکانات حمایتی و رفاهی بسیار آسیب‎پذیر هستند و بازگشت دوباره ساکنان به این مناطق، خطر جانی و مالی را دوچندان ساخته است.

مقدم متذکر شد: بررسی مشکلات اجتماعی این نوع جابه‎جایی‎ها در مناطقی همچون شهر تازه تاسیس «فراغی» گویای وجود مشکلات جدی در بطن چنین تغییرات محیطی است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 192129
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 288

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1461
بازدید سال:1461
بازدید کل:8775986