عضویت    ورود
ورود به سایت
» » پایش نقشه‎های هواشناسی استان به شکل مستمر انجام می‎شود

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

پایش نقشه‎های هواشناسی استان به شکل مستمر انجام می‎شود

پایش نقشه‎های هواشناسی استان به شکل مستمر انجام می‎شود

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارش مناسب باران طی روز جاری بیان کرد: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی در روزهای آینده، پایش نقشه‎ها و بررسی اطلاعات به طور مستمر توسط کارشناسان اداره کل هواشناسی استان در حال انجام است و اطلاعات به این مجموعه ارسال می‎شود.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان افزود: در صورت شناسایی احتمال بارش‎های رگباری محلی در نقاطی از استان، موضوع با مسئولان محلی مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات لازم و آمادگی برای مواجهه با حوادث احتمالی تدبیر می‎شود.

*مقابله با خشکسالی همچنان در دستور کار است

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان ادامه داد: اگر چه این بارش‎ها می‎توانند با تداوم خود به شکل مقطعی موجب کاهش نگرانی‎ها بابت این موضوع شود اما در درازمدت باید ضمن بررسی شرایط آب‎وهوایی، تمهیدات لازم برای مقابله با خشکسالی همچنان در دستور کار قرار گیرد.

مقدم یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع خشکسالی، تاکنون جلسات متعددی در کارگروه تخصصی و حتی نشست‎های تخصصی با حضور صاحب‎نظران دانشگاهی و مدیران دستگاه‎های عملیاتی مرتبط  انجام گرفته و تصمیماتی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این جلسات تصمیم گرفته شد، طرح «جامع مدیریت ریسک خشکسالی» به عنوان یک سند بالادست و به عنوان یک ضرورت، در جلسه شورای حفاظت منابع  آب استان طرح و راجع به آن تصمیم‎گیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: همچنین مطالات پهنه‎بندی خشک‎سالی‎های کشاورزی، هواشناسی، هیدورولوژیکی استان وارزیابی اثرات محیطی، اقتصادی و اجتماعی آن با استفاده از «gis» و سنجش از راه دور که در کارگروه تخصصی خشکسالی استان و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان طرح و مورد تاکید قرار گرفته، در شورای حفاظت منابع آب استان مطرح و اتخاذ تصمیم شود.

*تغییرات جوی استان تا روز پنجشنبه ادامه دارد

مقدم با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی در گلستان اذعان کرد: بر اساس نقشه‎های پیش‎یابی، از امروز تا بامداد پنجشنبه هفته جاری، بارش باران و وقوع رگبارهای نقطه‎ای در استان به ویژه در غرب، شمال و مرکز استان پیش‎بینی ‎می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز پنج‎شنبه نیز در شرق، شمال شرق، شمال و بخش‎هایی از جنوب غرب استان، احتمال بروز بارندگی شدید و رگبارهای نقطه‎ای بسیار بالا است.

این مسئول گلستانی ضمن اعلام تداوم کاهش دما طی روز‎های آینده افزود: بنابر پیش‎بینی‎ها، بر اثر بارندگی‎های یاد شده، احتمال آب‎گرفتگی در برخی از معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد استان وجود دارد که این اطلاعات جهت تدابیر مورد نظر به مدیریت بحران و دیگر مسئولان دستگاه‎های اجرایی و نظارتی استان ارسال شد.        

 مقدم با اشاره به دریافت اخطاریه هواشناسی از کشور و استان برای شرایط جوی روزهای آینده اضافه کرد: این اخطاریه به تمامی فرمانداری‎ها، دستگاه‎های اجرایی و شهرداری‎های تابعه استان ارسال شد تا آماده مواجهه با آب‎گرفتگی معابر یا سیلاب احتمالی باشند. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 46518
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 282

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 157
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:568
بازدید سال:5925
بازدید کل:8780450