عضویت    ورود
ورود به سایت
» » عملیات مهار حریق جنگل کلاله همچنان ادامه دارد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

عملیات مهار حریق جنگل کلاله همچنان ادامه دارد

عملیات مهار حریق جنگل کلاله همچنان ادامه دارد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: عملیات برای اطفای حریقی که امروز صبح، دوباره در منطقه جنگلی کلاله شعله‎ور شده ادامه دارد.

صادق‎علی مقدم صبح امروز پنج شنبه در گفت‎وگوی اختصاصی با  پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: این حریق تداوم حریقی است که دیشب توسط نیروهای عملیاتی منابع طبیعی و نیروهای مردمی مهار و تحت کنترل قرار گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: منشاء حریق دیروز یک باغ زیتون بوده و سپس در جنگل منطقه پاشایی که در مسیر کلاله و مراوه تپه قرار دارد،  گسترش یافت.

مقدم خاطرنشان کرد: حریق روز گذشته و امروز در جنگل دست کاشت سوزنی برگ روی داده و به نظر می‎رسد در برآورد اولیه، بیش از 20 هکتار از منطقه جنگلی تحت تاثیر حریق قرار گرفته باشد.

وی با اشاره به حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی شهرستان در محل بروز حریق افزود: با حضور گسترده نیروهای مردمی و منابع طبیعی از شهرهای گنبد، کلاله، گالیکش، مراوه‎تپه و آتش‎نشانی دهیاری «عرب قره حاجی» حریق در همان ساعات اولیه مهار شد و از گسترش آن به دیگر مناطق جنگلی جلوگیری به عمل آمد و اکنون نیز با توجه به شعله‎ور شدن دوباره آتش، نیروهای عملیاتی حاضر در منطقه به دنبال مهار آن هستند.     

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: متاسفانه تداوم گرما و کاهش رطوبت طی چند هفته اخیر موجب شده تا آستانه تحریک‎پذیری منابع طبیعی کاهش یابد و با کوچک‎ترین بی‎احتیاطی شرایط برای گسترش حریق مهیا شود.

مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به دمای بالا وشرایط خاص گرما در گلستان، از ادارات کل حفاظت محیط ‎زیست و منابع طبیعی استان خواسته‎ایم، تا مناطق مستعد آتش‎سوزی در عرصه‎های منابع طبیعی را مد نظر قرار داده و آن را دائم رصد و پایش کنند.

وی با تاکید بر وظایف قانونی مدیریت بحران در حوادث طبیعی متذکر شد: وظیفه حفظ و حراست مدیریت عرصه‎های طبیعی بر عهده دستگاه‎های متولی است و در صورت بروز چنین حوادثی، این دستگاه‎ها از تمامی توان خود از جمله تجهیزات و قابلیت انسانی برای مدیریت حادثه استفاده می‎کنند.

مقدم  افزود: در صورتی که ابعاد حادثه از جمله آتش سوزی از حد متعارف بگذرد ومدیریت حادثه از توان  دستگاه متولی خارج شود، رئیس آن دستگاه می‎بایست، ضمن ارزیابی حادثه، امکانات مورد نیاز خود را به فرمانداری شهرستان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران منطقه اعلام کند تا بر حسب ضرورت این امکانات از طریق شهرستان یا استان تامین شود.

 وی در پایان از رسانه‎ها و دستگاه‎های متولی خواست تا با  دغدغه بیشتری موضوع آموزش عمومی را در زمینه مسئولیت جامعه نسبت به محیط ریست و منابع طبیعی یادآورشوند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 48714
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 273

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:200
بازدید سال:5557
بازدید کل:8780082