عضویت    ورود
ورود به سایت
» » حریق برخی مزارع گندم در گلستان مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

حریق برخی مزارع گندم در گلستان مهار شد

حریق برخی مزارع گندم در گلستان مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به گزارش چند مورد آتش‎سوزی در مزارع گندم در سطح استان گفت: خوشبختانه این حریق‎ها مهار شده اما انتظار می‎رود همه شهرستان‎ها به ویژه مناطقی که مزارع گندم آنان در اطراف منابع جنگلی است از آمادگی لازم برای حوادث احتمالی برخوردار باشند.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگویی خبری با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستاتن در گرگان خاطرنشان کرد:  بیشتر این حوادث جدا از گرمای بی‎سابقه، منشا سهل‎انگاری انسانی و حتی طبیعی دارد و تقاضا می‎شود کشاورزان از سوزاندن باقی مانده دروی محصول خود در زمین‎های زراعی جدا پرهیز کنند.

*پیش از این در مورد ریزگردها هشدا داده بودم

وی ادامه داد: سوزاندن باقی مانده محصول گندم علاوه بر آسیب رساندن به زمین‎های زراعی، ممکن است سبب‎ساز حریق‎های گسترده‎ای در سطح مزارع و یا منابع‎طبیعی شود.

مقدم با اشاره به تعطیلات پیش‎روی خردادماه امسال اذعان کرد: با توجه به گزارش هواشناسی و  تداوم این گرما تا پایان هفته از شهروندان گلستانی انتظار می‎رود از شعله‎ور ساختن آتش در منابع طبیعی و جنگل‎ها پرهیز کنند تا با دست خود شاهد امحای جنگل‎ها نباشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر اعلام وضعیت جوی استن از صدا وسیما به فرمانداران و دستگاه‎های عملیاتی استان نیز اطلاع داده شد تا اوضاع را رصد کنند و برای مقابله به هرگونه حادثه احتمالی آماده باشند هر چند امیدواریم که هیچ حادثه‎ای روی ندهد.   

*از برافروختن آتش در جنگل‎ها پرهیز شود

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وجود ریزگردها در دامنه ارتفاعات شرق گلستان افزود: طی چند ماه گذشته موضوع ریزگردها را به عنوان یکی از پدیده‎های نوظهور در گلستان اعلام کردم و اکنون می‎بینید نه تنها از جانب ترکمنستان بلکه حتی از سمت دیگر همسایگان خود نیز در خطر این پدیده طبیعی هستیم .

مقدم اضافه کرد: تغییر اقلیم در دنیا و دگرگونی شرایط آب وهوایی از جمله عوامل حضور چنین پدیده‎های نوظهوری است که باید خودمان برای مقابله با آن آماده کنیم.  


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 942
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 229

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 306
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:410
بازدید سال:5767
بازدید کل:8780292