عضویت    ورود
ورود به سایت
» » سیل سال گذشته زنگ خطر برای گلستان بود

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

سیل سال گذشته زنگ خطر برای گلستان بود

سیل سال گذشته زنگ خطر برای گلستان بود

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: سیل هشتم خرداد ماه سال گذشته، تلنگر و زنگ خطری برای مسئولان استان بود تا بیش از گذشته به مقوله حوادث قهری طبیعی توجه کنند.

صادق‎علی مقدم بعد از ظهر امروز در  گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به سال‎روز وقوع حادثه مهیب سیل در شرق گلستان اظهار کرد: با وجود عظمت حادثه، شرایط به گونه‎ای پیش رفت که با اطلاع‎رسانی به موقع شرایط آب و هوایی به فرماندار شهرستان و تعامل دیگر دستگاه‎های عملیاتی این حادثه به خوبی مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: البته این حادثه که توام با بارش‎های سنگین و نقطه‎ای بود نه تنها در شرق گلستان بلکه در چند مرحله غرب استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. 

تنها 25 درصد اعتبارات ابلاغی سیل به گلستان اختصاص یافت

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به روند مدیریت این حادثه افزود: خوشبختانه با اطلاع‎رسانی به موقع وضعیت آب‌ و ‎هوایی منطقه به فرمانداران و دستگاه‎های عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، سریعا محدودیت رفت‎ و آمد در منطقه اعمال شد و با وجود ترافیک حضور خانواده‎ها، به لطف خداوند بزرگ، تلفات و جراحت انسانی به استان تحمیل نشد.

مقدم با اشاره به میزان وسعت مالی وارد شده سیل سال گذشته اذعان کرد: با توجه به حساسیت موضوع سریعا ارزیابی‎های اولیه انجام شد و مقامات ملی نیز در استان از جمله معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گلستان حضور یافت.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات ابلاغی سیل به استان 128 میلیارد و 524 میلیون تومان بود که از این میزان اعتبار، تنها 25 درصد به استان اختصاص یافت که این درصد تخصیص مشکلاتی را در بعد اعتباری برای استان مهیا ساخته است.

انتظار تخصیص 100 درصدی اعتبارات ابلاغی حادثه سیل گلستان

مقدم خاطرنشان کرد: تردیدی وجود ندارد که عزم مسئولان ملی برای تحقق جبران میزان خسارت سیل گلستان جدی بوده و هست اما به دلایلی تاکنون این موضوع محقق نشده که انتظار می‎رود این مشکل و تامین نقدینگی مصوبه دولت در موضوع سیلاب، طی سال جاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

 وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در موضوع پیش‎بینی انجام گرفته اذعان کرد: در حوزه پیش‎بینی با هماهنگی انجام شده و پیگیری اداره‌کل هواشناسی در استان تمهیداتی انجام شده که وضعیت پیش‎بینی شرایط آب و هوایی تا حدی ارتقاء یافته است. مدیرکل مدیر بحران گلستان اذعان کرد: چنانچه کم و کاستی استان در این بخش مرتفع شود، می‎توان در اسرع زمان به شرایط مطلوبی در حوزه پیش‎بینی وضعیت هوا دست یافت.

مقدم بیان کرد: در حوزه پیشگیری نیز چه در موضوع سیل و چه در دیگر پدیده‎های طبیعی، دستگاه‎های اجرایی استان برنامه‎هایی دارند که در کارگروه‎های تخصصی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مصوب شده و به شکل جدی در پی آن هستیم که این پروژه‎ها وارد فاز اجرایی شوند.

وی با اشاره به مشکلات موجود استان در مسیر پیش‌برد چهار مرحله مدیریت بحران اظهار کرد: در شرایط کنونی و با بضاعت فعلی، باید وضعیت را مدیریت کنیم تا حداقل خسارات احتمالی را داشته باشیم و برای بهره‎مندی از این بضاعت موجود، ایجاد هماهنگی بین ‎دستگاهی‎ برای حفظ آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مقدم خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال جدید کارگاه‎های آموزشی و مانورهای متعددی از جمله مانورهای آمادگی، امدادی و تخصصی توسط دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شده است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1036
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 226

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1461
بازدید سال:1461
بازدید کل:8775986