عضویت    ورود
ورود به سایت
» » احتمال تداوم بارندگی‎ در گلستان طی فصل بهار

مدیرکل هواشناسی استان گلستان خبر داد

احتمال تداوم بارندگی‎ در گلستان طی فصل بهار

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: در شرایط فعلی پیش‎بینی‎های جوی استان بیان‌گر تداوم بارش باران طی فصل بهار است.

سیدجواد رضوی امروز در گفت‎وگو یی خبری با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: تاکنون نسبت به سال گذشته شرایط بهتری از نظر بارش باران داشتیم که همین موضوع نوید تداوم بارندگی‎ طی روزهای آینده را می‌دهد.

وی با اشاره به بارندگی مناسب در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این روند را نسبت به سال‌های نزدیک مناسب و توأم با شرایط بهتر دانست.

رضوی خاطرنشان کرد: در سال 93 کم‎بارش‎ترین سال را طی 30 سال گذشته تجربه کردیم و در این بین گرگان، بندر ترکمن و گنبدکاووس شرایط حادتری را نسبت به دیگر نقاط استان تجربه کردند.

وی تصریح کرد: در سال پیش همه شهرهای استان کمبود آب را تجربه کردند و 19 درصد نسبت به میانگین کاهش بارش داشتیم؛ در گنبدکاووس علاوه بر کاهش 28 درصدی، 1.5 درجه افزایش دمای بالاتر نسبت به دیگر نقاط استان داشتیم.

رضوی ادامه داد: با توجه به کوتاه بودن ارتفاعات نقاط کوهستانی استان و در نتیجه گرم بودن آن زیاد نمی‎توان به وجود منابع آبی موجود در آن تکیه کرد.

وی با اشاره به پیش‎بینی افزایش 1.5 درجه‎ای دمای هوای استان نسبت به سال گذشته یادآور شد: این موضوع اهمیت بارش‎های اخیر را بیش از پیش نمایان می‎سازد و تهدید موضوع خشک‌سالی را بیشتر مشخص می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: با این وضعیت باید برای مقابله با تهدید خشک‌سالی برنامه داشت و به واسطه بارش باران فعلی نباید از آینده نگران‎کننده منابع آبی در استان غافل شد.

رضوی با اشاره به شرایط پیش‎بینی اوضاع جوی در فصل بهار افزود: در فصل بهار به دلیل فعل و انفعالات جوی ممکن است بسیاری از پیش‎بینی‎ها درست نباشد.

وی ادامه داد: با همه این اوصاف هم‎اکنون فصل بهار دارد جور زمستان کم باران را در گلستان می‎کشد و به مراتب شرایط بهتری را برای استان ترسیم کرده است.

به گفته رضوی، این بارش‎ها از پراکنش مناسبی برخوردار بوده و تمامی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

هم‌اکنون هوای گلستان ابری توأم با بارش پراکنده است و دمای هوا نیز بین 10 تا 21 درجه سانتی‎گراد متغیر است؛ انتظار می‎رود فردا سه‌شنبه با کاهش ابر، دمای هوای بین دو تا سه درجه افزایش یافته و گلستان شاهد آسمانی نیمه‌ابری باشد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1487
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 205

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:581
بازدید سال:5938
بازدید کل:8780463