عضویت    ورود
ورود به سایت
» » سلام گلستان به دومین باران زمستانه و کاهش 12 درجه‎ای دما

گزارش تحلیلی

سلام گلستان به دومین باران زمستانه و کاهش 12 درجه‎ای دما

پس از تجربه چند روز هوای بهاری و گرم در بهمن ماه، از امروز هوای گلستان ابری است، تا گلستانی‎ها فصل تازه‎ای از بارش و سرما را در این استان شمالی تجربه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، پرداختن به بارش باران در این استان شمالی آن هم در میانه زمستان، شاید برای خیلی‎ها که تصورشان از یک استان شمالی باران‎های فراوانش باشد، قابل هضم نباشد، اما در این دیار، این وضعیت با توجه به کاهش رحمت الهی طی سالیان اخیر، بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

بارش زمستانه در فصلی که بارش برف و باران در آن عجیب نیست، حاکی از تغییران جوی در اقلیمی است که روزی ریزش باران در آن اینگونه نادر و کمیاب نبود، اما اکنون شرایط به گونه‎ای رقم خورده که در زمستان می‎توان عطش زمین این ملک سبز را حس کرد.

*کاهش دما و بارش و برف وباران از پنج شنبه هفته جاری

هر چند این شرایط کم بارانی، مانع از شدت سرما و برودت این استان شمالی نشده اما خبر بارش نزولات جوی در آخر هفته شاید مرهمی باشد بر دل‎نگرانی ساکنان این دیار، تا امیدوار باشند که همچنان می‎توان مفهوم زندگی را در زیرباران یافت و در حوضچه اکنون نیز آبتنی کرد.   

مدیر کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به آخرین اوضاع جوی در این استان شمالی گفت: از اواسط وقت روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه هفته جاری به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی، دمای هوای گلستان بین  هفت تا 12 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

سید جواد رضوی در گفت‎و‎گوبا پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: بارش متناوب باران در سطح استان و برف در مناطق مرتفع و کوهستانی از دیگر اثرات تغییرات جوی آخر هفته در این استان شمالی است.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به پیش‎بینی بارش  برف در مسیرهای کوهستانی استان، توصیه می‎شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‎ها به کار گرفته شود.

*تاثیر ات مثبت بارندگی‎ها بر تنش آبی گلستان

رضوی ادامه داد: گستره بارش باران در تمامی سطح استان خواهد بود و انتظار می‎رود، بارش خوبی را در این بازه زمانی شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع جوی و اطلاعات موجود انتظار می‎رود از شنبه هفته آینده هوای استان دوباره صاف تا قسمتی نیمه ابری باشد.

رضوی ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسب منابع آبی و خطر خشکسالی در استان، بارش‎هایی از این دست می‎تواند اثرات مثبتی در کاهش تنش آبی استان ایفاء کند.

  وی با تاکید بر شیوه‎های مقابه با بحران كم‎آبی و مشكلات ناشی ازآن بیان کرد: اصلاح الگوی كشت استان با توجه به نیاز آبی محصولات، فقدان مبادرت به عمیق کردن چاه های موجود، اعطای وام بلاعوض در ازای فقدان بهره‎برداری از چاه‎های موجود، ترویج فرهنگ صرفه‎جویی در مصرف آب در صدا و سیما و آموزش روش‎های صرفه‎جویی از جمله استفاده ازروش‎های نوین آبیاری  است.

همچنین رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان گفت با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان، از روز پنج شنبه، بارش برف در ارتفاعات استان از جمله «درازنو»، «توسکستان»، «خوش‎ییلاق» و «گلیداغ» و دیگر مسیرهای کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

سلام گلستان به دومین باران زمستانه و کاهش 12 درجه‎ای دما

 

سلام گلستان به دومین باران زمستانه و کاهش 12 درجه‎ای دما

 

سلام گلستان به دومین باران زمستانه و کاهش 12 درجه‎ای دما

 

*از روز پنجشنبه راه‎های عبوری گلستان نیازمند وسایل ایمنی است

حسین محبوبی در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان اذعان کرد: در شرایط فعلی همه مسیرهای عبوری استان باز است و شرایط عادی رفت‎و‎آمد عادی  در آن جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف، مسیرهای استان از هنگام غروب پنج شنبه به دلیل افزایش برودت هوا دچار یخ‎زدگی می‎شوند که همین موضوع تردد را در این مسیرها دچار مشکل خواهند کرد و انتظار می‎رود، رانندگان  حتما در این مسیر به وسایل ایمنی و زنجیز چرخ مجهز باشند.

محبوبی ادامه داد: در محورهای یاد شده نیروهای عملیاتی این اداره کل حضور دارند تا به محض ایجاد مشکل عملیات نمک‎پاشی و شن‎پاشی را آغاز کنند، تا مسیر برای عبور و مرور مهیا  و رانندگان مشکلی از بابت تردد در این مسیر‎ها نداشته باشد.

وی با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه راه و شهرسازی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود:  طی این مدت با توجه به احتمال بارش باران و برف در محورهای عبوری، این مسیرها لغزنده هستند که با عنایت به این وضعیت به رانندگان توصیه می‎شود، با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با دیگر خودروهای عبوری حرکت کنند.

*رانندگان در ارتفاعات گلستان زنجیرچرخ به همراه داشته باشند

این مسئول راه وشهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز انتظار می‎رود، طی این مدت  رانندگان حتما به همراه خود زنجیر چرخ و وسایل ایمنی داشته باشند.

محبوبی با اشاره به رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان در مسیر جاده‎ها تصریح کرد: توصیه می‎شود مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی را در طول روز انجام شود و علاوه بر زنجیر چرخ، رانندگان از کنترل فنی خودروهای خود غافل نشوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کنترل وضعیت هواشناسی در هنگام سفر برای احتیاط به همراه خود مقداری غدای کنسرو یا بیسکویت داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل، از نظر غذایی معضلی وجود نداشته باشد.

محبوبی با تاکید جدی بر توجه به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس توسط رانندگان خودروها در طول مسیر سفر افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1603
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 183

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1473
بازدید سال:1473
بازدید کل:8775998