عضویت    ورود
ورود به سایت
» » شکست تابوی امنیت متخلفان «زیارت» با طعم تخریب

گزارش خبری از برخورد با ساخت وساز غیر مجاز در گلستان

شکست تابوی امنیت متخلفان «زیارت» با طعم تخریب

شکست تابوی امنیت متخلفان «زیارت» با طعم تخریب

دومین برنامه قلع بناهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان انجام شد و تعدادی از ساخت و سازهای غیرقانونی این روستا طعم قلع و قمع را چشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان، موضوع ساخت‎ و ساز غیرمجاز در عرصه های ملی به ویژه در حریم رودخانه‎ها به عنوان دغدغه مدیریت بحران استان، از گذشته تاکنون و بارها به مسئولان استان انتقال داده شد تا با برخورد جدی دستگاه‎های متولی با پدیده ساخت و ساز غیرمجاز، استان را از وضعیت ناهنجار  کنونی در این بخش  خارج سازند.

 طی این دو روز برنامه تخریب، که با حضور معاون عمرانی استاندار گلستان و دیگر مقامات استانداری، نماینده دادستان و مدیر امور اراضی گرگان همراه بود، تاکنون هشت بنای مسکونی غیرمجاز و بیش از 30 فقره حصار اطراف زمین‎های کشاورزی تخریب شد.

بی‎شک این حرکت ارزشمند و شکستن تابوی تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی در زیارت، نشان از قاطعیت مجموعه مدیران استان چه در قوه مجریه و چه در قوه قضائیه دارد.

نقش برجسته استانداری گلستان در برخورد با ساختوساز غیرمجاز

تردیدی نیست مهم‎ترین نقش در ایجاد فضای برخورد با ناهنجاری‎های ساخت‎وساز استان را باید به حساب استانداری گلستان به ویژه حوزه عمرانی نوشت که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، به این موضوع به عنوان دغدغه مهم استان نگاه جدی معطوف داشته است.

از سویی دیگر نباید از جدیت و قاطعیت مسئولان قضایی استان غافل شد که همراه با نمایندگان دولت در برخورد با تخلف و بی‎عدالتی انجام گرفته، هیچ مماشاتی با متخلفان نکرده‎اند و مر قانون را در این مسیر اجراء کرده‎اند.

معاون عمرانی استاندار گلستان با اشاره به جدیت مسئولان استان برای برخورد با هرگونه ساخت‎وساز غیر مجاز در سطح استان گفت: در این برنامه با هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز، تجاوز به عرصه‎های منابع طبیعی، مناطق حفاظت شده محیط زیست و حرایم رودخانه‎ها برخورد قانونی می‎شود.

اطلاع متخلفان از غیرقانونی بودن ساختوسازها

رضا مروتی در گفت‎وگویی خبری در گرگان اظهار کرد: مجموعه مسئولان استانداری و مسئولان قضائی استان موضوع ساخت‎وساز غیر مجاز را با حساسیت و جدیت پیگیری می‎کنند و در اجرای دقیق قانون تعارف ندارند.

وی با اشاره به اطلاع متخلفان از غیرقانونی بودن ساخت‎وسازشان در حرایم غیرقانونی تصریح کرد: عموم کسانی که دست به این تخلفات زده‎اند، نسبت به قانون مطلع هستند، اما در ذهن خود امیدوار هستند که اتقاقی روی دهد و مفری پیدا شود که با آنان برخوردی انجام نگیرد.

مروتی خاطرنشان کرد: با توجه به عزم ما و اراده قوه قضائیه این تصور خیال باطلی بیش نیست و قانون ومقررات برای هیچ یک از افراد جامعه استثنایی قایل نمی‎شود.

رهایی متخلفان از چنگ قانون خیالی باطل است

وی با اشاره به فعال‎سازی کمیته پیشگیری در استان ادامه داد: کمیته پیشگیری از ساخت‎وساز غیرمجاز در استان تشکیل شده که ریاست آن نیز بر عهده معاونت عمرانی استانداری است و امروز نیز جلسه ای برگزار کرده است.

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در این کمیته دستگاه‎های عملیاتی استان حضور دارند و تلاش خواهیم کرد، قبل از وقوع چنین تخلفاتی از آن جلوگیری شود، تا ناچار به تخریب نباشیم.

مروتی یادآور شد: این کمیته رویکردی فرهنگی دارد و با اطلاع‎رسانی مناسب و برنامه‎های آموزشی و فرهنگی می‎خواهد مردم را نسبت به عواقب تخلفات آشنا ساخته و با مشارکت خود آنان از چنین تخلفاتی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر این موضوع که برخورد با ساخت‎و‎ساز غیرمجاز در روستای  «زیارت» نمادین نیست، اذعان کرد: این برنامه همچون برنامه برخورد با ساخت‎وساز غیرمجاز در روستاهای «توشن» و «شصت کلاته» به طور کامل اجراء می‎شود و با همکاری مناسب دستگاه‎هایی چون منابع طبیعی، محیط زیست و همراهی دستگاه قضایی استان  تداوم خواهد یافت.

تشکیل کمیته پیشگیری از ساختوساز غیرمجاز درگلستان

 مروتی  یادآور شد: بی‎شک در این برنامه تنها به تخریب بناها بسنده نمیکنیم بلکه ضمن اطلاع‎رسانی مناسب، مکاتبات قانونی را نیز انجام خواهیم داد.

همچنین دادستان مرکزگلستان با یادآوری تخریب ساختار و بافت روستاها به دلیل ساخت‎وسازهای غیرمجاز در استان بیان کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستاها به ‎وِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‎ای منفعت‎طلب هستند، دفاع کنیم.

حجت اسلام مصطفی حقی در گفت و گویی خبری اذعان کرد: جلوگیری از تخریب جنگل‎ها و منابع طبیعی به ویژه جلوگیری از قطع درختانی که امکان جایگزینی آن وجود ندارد از جمله وظایف و مسئولیت‎هایی است که در قبال حفظ انفال و حراست از حقوق مردم بر عهده دولت و دستگاه قضایی است.

مکلف به دفاع از هویت روستاهای گلستان هستیم

وی بر وظیفه خطیر دادستانی در احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه به عنوان مدعی‎العموم تاکید کرد و
با طرح این سؤال که چگونه است در مجاورت رودخانه ای که حریم دارد، عده‎ای ساختمان‎های چند طبقه ساخته‎اند، افزود: دربرخی موارد مشاهده شده است در خصوص یک بنا شکایت شده و رأی نیز صادر، امّا همان دستگاه در خصوص بنای مجاور آن اقدامی انجام نداده است.

حقی با بیان این که درحال پیگیری هستیم  و با متخلف برخورد خواهیم کرد، تصریح کرد: کسانی که ممکن است در انجام وظایف کوتاهی داشته‎اند باید پاسخ‎گو باشند.

وی اضافه کرد: با ساخت‎وسازهای غیرمجازی که در حریم رودخانه اتفاق افتاده است، برخورد قانونی می‎شود و به مجوزهای خلافی که در حریم رودخانه و عرصه‎های منابع طبیعی صادر شده رسیدگی و با متخلفان و متعرضان به رودخانه‎ها و حریم آن و متجاوزان به عرصه‎های منابع طبیعی و مراتع برابر قانون رفتار می‎شود.

با توجه به آنچه عنوان شد به نظر می‎رسد، برخورد جدی با زیارت سرآغاز برخورد قانونی با قانون‎شکنانی باشد که هنوز نیز در این روستا و دیگر نقاط استان دست از تخلف و ساخت وساز غیر مجاز بر نداشته‎اند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1850
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 167

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1444
بازدید سال:1444
بازدید کل:8775969