عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تقويت نقش زنان در مديريت بحران ضروري است.

سرپرست اداره كل مديريت بحران استان گلستان:

تقويت نقش زنان در مديريت بحران ضروري است.

تقويت نقش زنان در مديريت بحران ضروري است.

سرپرست اداره كل مديريت بحران استان گلستان گفت: توجه به نقش زنان در مديريت بحران و تقويت آن از ضروريات كاري مديريت بحران است.

صادق علي مقدم در همايش نقش زنان و كودكان در مديريت بحران اظهار داشت: جانمايي نقش بانوان در حوادث مي‎تواند مسير را براي استفاده از يك ظرفيت بزرگ انساني براي كاهش خسارات و آلام ناشي از حوادث طبيعي مهيا سازد.

 وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين استعداد وتوانمندي، نيازمند يك برنامه جامع مطابق با شرايط اقتصادي، فرهنگي و آميزه‎ه‎اي اعتقادي و ديني جامعه است.

بازتعريف نقش بانوان در مديريت بحران منطبق بر واقعيت‎هاي فرهنگي جامعه

مقدم باتاكيد بر تداوم برنامه‎هاي آموزشي و نشست‎هاي تخصصي مديريت بحران اذعان داشت: اين نشست‎ها و هم‎انديشي‎هاي جمعي موجب مي‎شود تا بتوان در بازتعريف نقش بانوان در چرخه مختلف مديريت بحران به ويژه در مراحل پيشگيري، مقابله و بازتواني واقع‎بينانه‎تر عمل كرد.

وي ادامه داد: فرآيند آموزش بانوان مي‎تواند جدا از دستگاه‎هاي دولتي، براي تشكل‎هاي مردم‎نهاد بانوان و حتي محلات نيز برنامه‎ريزي شود.

بشر در ميزان خسارات طبيعي وارده موثر است

دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران استان با تاكيد بر اين موضوع كه همواره در معرض خطر حوادث طبيعي هستيم، اضافه كرد: اگر چه در وقوع اين حوادث نقشي نداريم اما بشر در تعيين ميزان خساراتي كه وارد مي‎شود مي‎تواند بسيار تاثيرگذار است. 

مقدم يادآور شد : اين نقش مي‎تواند در مقاوم‎سازي سازه‎اي و غيرسازه‎اي تجلي يابد و هم مي‎تواند با توجه به نوع آموزشي كه در مسير مهارت انسان‎ها در برابر حوادث طبيعي تمرين مي‎شود، خود را نمايان سازد.

وي با اشاره به آسيب‎پذيري خانواده‎ها به ويژه زنان و كودكان در برابر بلاياي طبيعي افزود: مشاركت دادن بانوان در موضوعات آموزشي مي‎تواند راه را براي تعميق و تحكيم فرهنگ ايمني در بين خانواده‎ها ميسر سازد.

افزايش تحكيم ايمني خانواده‎ها با مشاركت‎دهي بانوان در برنامه‎هاي آموزشي

مقدم تصريح كردد: شركت مطلوب توام با علاقه بانوان در دوره‎هاي پيشين مديريت بحران نشان مي‎دهد كه آنان علاقه‎مند به فراگيري مباحث ايمني و افزايش نقش خود در مديريت حوادث هستند.

وي با اشاره به حضور بانوان مبلغ مذهبي در دوره‎هاي آموزشي مديريت بحران يادآور شد: ‌اين قشر از بانوان با توجه به نفوذ در لايه‎هاي عام جامعه، مي‎توانندنقش تاثيرگذاري در فرآيند حفظ ايمني و توانمند‎سازي خانواده‎ها ايفاء كنند.

همايش تخصصي نقش بانوان وكودكان در مديريت بحران بلاياي طبيعي به همت اداره كل مديريت بحران گلستان و با شركت بانوان دستگاه‎هاي اجرايي به مدت يك روز در اين اداره كل برگزار شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1863
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 14

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:200
بازدید سال:5557
بازدید کل:8780082