عضویت    ورود
ورود به سایت
» » طراحي مدل نقش رسانه هاي جمعي در مديريت مرحله پيش از بحران


طراحي مدل نقش رسانه هاي جمعي در مديريت مرحله پيش از بحران

وقوع انواع بحران ها در جوامع امروزي و لطمات و آسي بهاي فراوان آ نها باعث شده در چند دهه ي اخير مدل هاي گوناگوني در حوز هي مديريت بحران ارائه گردد، اما معمولاً مرحله ي پيش از بحران در اين مدل ها مغفول واقع مي شود. هدف اين مقاله بررسي نقش رسانه هاي جمعي به عنوان
قدرتمند ترين ابزار مديريت افكار عمومي در مديريت مرحله ي پيش از بحران و رسيدن به مدلي دراين خصوص است. براي رسيدن به مؤلفه هاي اين مدل افرادي كه در حوزه ي رسانه و مديريت بحران هم خبر گي آكادميك و هم خبرگي تجربي داشتند، برگزيده شدند و با آن ها مصاحبه ي عميق مدل پروان هاي نقش رسان هها » ، شد. با تجزيه و تحليل اين مصاحبه ها به روش تئوري سازي داده بنياد طراحي شد. بر اساس اين مدل، رسانه ها در مديريت مرحله ي « در مديريت مرحله پيش از بحران پيش از بحران پنج كاركرد اصلي رصد و پايش محيط، آموزش، هدايت افكار عمومي، اطلاع رساني و ايجاد همبستگي عمومي دارند. يافته هاي اين پژوهش نشان م يدهد كه رسانه ها مي توانند در مديريت مرحله ي پيش از بحران نقش به سزايي داشته باشند و لذا توصيه م يشود با عمل بر اساس مدل ارائ هشده به پي شبيني به موقع بحران، پي شگيري از آن و آمادگي براي مقابله با آن بپردازند.
مفاهيم كليدي: بحران، مديريت بحران، مرحله ي پيش از بحران، رسانه هاي جمعي، تئوري سازي داده بنياد

 دانلود مقاله : 

_____.pdf [ШШЩ: 196.2 ЪЫЊЩЩШЁШЫЊШЄ] ( تعداد دانلود: 155)

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 2337
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 60

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 307
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:411
بازدید سال:5768
بازدید کل:8780293